DIY – 7 påskedekorasjoner

påskepynt

Det er endelig klart for påske på søndag, og jeg gleder meg såå mye! Jeg elsker påsken, og vanligvis har jeg veldig mange tradisjoner den tiden. Jeg kommer ikke til å droppe alt av tradisjoner på grunn av tiden vi er i nå, jeg skal bare tilpasse dem. Jeg og Øystein skal gi hverandre påskeegg, jeg skal lage påskelam til oss og vi skal se på krim. Det blir selvfølgelig ikke det samme som å gjøre alt dette sammen med familien min, men sånn er det! Jeg gleder meg til å ordne i hagen og grille på verandaen.

Og første punkt på listen over ting som skal gjøres til påsken er på pyyyynteeee! Så i går ga jeg meg selv i bursdagsgave å finne frem all påskepynten fra boden og dandere den rundt i leiligheten. Mesteparten av pynten er hjemmelaget, og jeg deler oppskriftene på alt under her.

Hjemmelaget påskepynt

Det du trenger

– En pose med fjær (mine er kjøpt på Nille og har praktiske ståltråder på seg)

– Lim, limpistol eller tape

– Pappegg (selges billig i matbutikker og kjedebutikker)

– Maling og maleutstyr

– Tørre kvister (gå en tur og plukk noen fra bakken)

– Vaser og fat

– Sløyfebånd

– Hyssing

Hjemmelaget påskepynt

påskepynt

7 påske-DIYs

Påskekvist

  1. Teip sammen kvister, slik at de får ønsket vinkel og ikke faller fra hverandre
  2. Surr eller lim fjær rundt omkring på kvistene
  3. Heng påskeegg på utstikkende greiner

Hjemmelaget påskepyntHjemmelaget påskepynt

Påskefat

  1. Finn et fat og en lysestake (eller annen pynt)
  2. Dander fjær og påskeegg rundt på fatet.

dav

Påskeegg med fjær

  1. Mal pappeggene i en valgfri farge
  2. Lim fjær på enden, slik at de legger seg over egget

påskepyntpåskepynt

Påskeegg med sløyfe

  1. Mal pappeggene i en valgfri farge
  2. Knyt en sløyfe med et matchende silkebånd
  3. Bruk limpistol eller annen lim til å feste sløyfen

påskepyntpåskepyntpåskepyntpåskepynt

Påskeegg med heklebånd

  1. Fingerhekle hyssing til passelig lengde.
  2. Bruk limpostol for å feste heklebåndet rundt kanen av påskeegget.
  3. Klipp av enden når du har kommet helt rundt, og bruke en stor limklatt til å feste godt.

påskepynt

Påskerede

  1. Finn en pen glassbolle
  2. Lag et lite rede med strå og halm og legg et påskeegg på toppen

Hjemmelaget påskepyntHjemmelaget påskepynt

Prikkete påskeegg

  1. Mal et påskeegg helt hvitt.
  2. Bland maling (jeg valgte svart) med litt vann, slik at den blir rennende.
  3. Fyll en malingskost med en del maling, hold kostehårene stramt bakover og slipp opp slik at det spruter små malingsflekker på egget.

påskepyntpåskepynt

BONUS! Jeg har kjøpt noen enkle, pastellfargede egg til å henge opp fra Nille, men man kan enkelt lage like ved å blåse ut av eggeskall, male og så lime på et sløyfebånd.

Håper noen av tipsene var greie, og at du gleder deg like mye til påske som meg! Ha en deilig kveld videre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top