Brillefin

Briller

Jeg begynte for første gang med briller da jeg var fem år, tror jeg. Jeg har et øye der øyelokket henger biiiittelitt over pupillen, og siden barn tydeligvis er litt mindre intelligente, både bevisst og ubevisst, så sluttet jeg bare å bruke det øyet. Hjernen tenkte visst “Men jeg ser jo så klart på dette andre øyet, hva er poenget med to?”. Derfor begynte jeg med briller som var for sterke for øynene mine, slik at jeg ble tvunget til å bruke to øyne. På den måten unngikk jeg å bli blind. Men derfor har jeg heller ikke hatt briller siden jeg var ish sju år, og har heller ikke sjekket synet mitt på ti år.

Jeg bestilte egentlig synsprøve i fjor, som jeg skulle ha i april. Men den måtte jo selvsagt avlyses 12. mars, og siden har det bare ligget. For noen uker siden fikk jeg endelig bestilt en ny time, og nå sitter jeg her da! Med nye jobb- og kjøre-briller. Jeg er biittelitt nærsynt, og alt over en meter fra meg blir litt skarpere med briller på. Når det er mørkt ute eller jeg er sliten blir synet enda dårligere, og derfor vil briller hjelpe mye på.

Dette var noe jeg ikke var klar over selv, og ikke noe jeg la merke til før jeg faktisk prøvde på brillene. Nå kan kjøreturer bli litt tryggere og jobbhverdagen enklere. Så jeg vil anbefale alle å få sjekket synet sitt, det skader jo tross alt ikke å få litt hjelp til å se, dersom det trengs!

BrillerBriller  Briller  Briller

Good helg!

2 thoughts on “Brillefin

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top