Babyboom

Det har vært en liten babyboom av pilea-planter i huset vårt nå!

Vi fikk en liten pilea (pengeplante) av moren til Øystein i februar, og på den tiden var den liten og søt. Med tiden har det dukket opp fler og fler små plantebabyer i jorda rundt den. Disse kalles visst avleggere, men jeg har aldri kuttet av avleggere fra en plante og plantet dem ut før. Derfor måtte jeg forhøre meg med noen eksperter og google litt.

Pilea

Slik så pileaen ut da vi fikk den

Det jeg endte opp med å gjøre var å ta den ut av potta, fjerne all jorda og så klippe alle avleggerne der de gikk ut av moderplanten. Deretter puttet jeg alle avleggerne i hver sin potte med ny plantejord.

Noe jeg burde ha gjort, som jeg fant ut i ettertid, var å sette alle avleggerne i vann, slik at det kunne gro røtter fra dem. Men jeg krysser fingrene for at de overleverer likevel!

Så nå florerer det av små baby-pileaer over alt i huset.

PileaPileaPileaPileaPileaPileaPileaPileaPileaPilea

Ha en rolig og deilig søndag kveld videre!

2 thoughts on “Babyboom

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top