Årets travleste helg

Da var vi trygt hjemme igjen etter en herlig hyttetur! Og for en innholdsrik og fin helg det har vært, det har vært action 24/7 siden vi kom hjem fra jobb på fredag.

Rett etter arbeidsdagen var ferdig på fredag dro vi av sted for å plassere vekk Luna og komme oss av gårde til Øyfjell, der hytta er. Det var en koselig biltur opp med musikk og god mat. Da vi kom fram hadde de som eide hytta allerede laget hjemmelaget pizza til alle, så vi rakk bare å legge fra oss tingene før vi slo oss ned med pizza og øl. Vi hadde en superfin kveld, og gikk relativt tidlig i seng for å være opplagt til dagen etter.

Lørdag morgen sto vi opp tidlig for å komme oss av sted til slalåmbakken. Vi lagde en felles frokost, kledde på oss og dro. Og det var en nyyydelig slalåmtur! Det er faktisk seks år siden sist jeg sto på slalåm, og var litt bekymret for om ferdighetene fortsatt satt inne, og det gjorde de heldigvis. Det er litt som å sykle, bevegelsene sitter liksom i kroppen. Vi prøvde oss på et slags skogsheng der det var plasser med speilblank is, småtrær, løssnø og de bratteste områdene vi var borte i hele dagen. Det var det morsomste jeg har gjort på en stund! Det var gøy å få litt høy puls igjen, men likevel føle at jeg hadde kontrollen inne. Takk og lov for de korte, fine skiene jeg arvet en gang da jeg var liten. De er akkurat perfekt lengde for å holde på i slike smale skogsløyper!

Vi sto i bakken helt til trekket stengte, og var relativt slitne da vi endelig kom oss hjem. Men da var det bare å gå i gang med matlagingen, for vi var skrubbsultne! Resten av kvelden besto av enchiladas, whiskey sour, Mario Party, god stemning, brettspill, superundertøy, afterskimusikk og veldig mye latter!

Da vi sto opp på søndag var heller ikke den innholdsrike helga over. Vi dro hjemover i to-tiden og stoppet på veien for å spise et siste måltid sammen. Derfra dro jeg og Elisabeth (som var med på turen og satt på i min bil på veien hjem) på en henterunde, for vi skulle ta med hele jenteklubben vår på revyen til flinkeste Lucy. Så etter å ha plukket opp alle som skulle være med dro vi igjen videre til Kvelde for å se forestilling. De var dødsflink! Jeg ble ordentlig stolt, og det var skikkelig proft.

Halv elleve i går kveld var jeg endelig hjemme og fikk satt meg ned alene i min egen sofa, og jeg må innrømme at det var etterlengtet. Men selv om jeg var sliten var jeg veldig takknemlig for en veldig fin helg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top