Adventure Time: Øvrumskollen

Tur i skogen

Årets titopp nr. 3 er herved begått! Jeg har endelig klart å komme meg i bevegelse igjen etter (enda) en periode med lite aktivitet. Denne uka har jeg klart å trene litt hver dag, faktisk. I går sto det mellom å gjøre en treningsvideo på sats.no eller å jogge en tur, når jeg kom på at jeg kunne gå en topptur istedenfor. I helga skal jeg og Øystein gå tur med hans foreldre, og jeg tror det kan være lurt å ha brukt musklene litt i skogen før vi setter av gårde på en ordentlig heldagstur.

Jeg sendte derfor en melding til Elisabeth og spurte om hun ville på tur. Det hadde hun dessverre ikke tid til, meeen ble med likevel, hehe. Så da var det bare å pakke sekken og komme oss ut i marka!

Tur i skogenTur i skogen

Rapport: 

Tur: Øvrumskollen
Høyde: 327 moh
Tid brukt opp: 1 time
Tid brukt til sammen: 1 time og et kvarter..
Tid på dagen: 20:20 - 21:50
Vannmende: 0,5 liter
Bagasje: 6 liter vann
Turpartner: Elisabeth
Turens lengde: 5,3km

 

Tur i skogenTur i skogenTur i skogen

Vi tok denne turen fordi det sto på nettsiden av det bare var 20 minutter til toppen og 1,6km å gå. Vi fikk ikke startet før ti på halv ni på kvelden, så vi håpet på en kort og grei tur. Meeen så tok vi den lengste runden til toppen som viste seg å være på til sammen 5,3km, så det ble litt senere enn planlagt. Heldigvis ble vi bare i bedre og bedre humør, selv om jeg jamret litt i oppoverbakkene med den tunglastede sekken min. Jeg hadde jo pakket en del for å trene meg opp til å bruke sekk, men hadde jo ikke sett for meg at vi skulle ha den med såå lenge. Men det ble en veldig god treningsøkt ut av det, og det var en kjempefin tur med god og bred sti hele veien!

Så alt i alt var det en kjempefin opplevelse, og om man er forberedt på hvor langt man skal gå er det også en ganske frisk og kjapp tur. Det er noe stigning, men ikke så mye at det blir uoverkommelig akkurat. Så turen anbefales på det sterkeste! Det var selvsagt litt lite utsikt, om du går toppturer for dét. Men man kan ikke alltid få alt her i livet, heh?

Tur i skogen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top