Adventure Time: Ultraspontan roadtrip

I helga som var hadde jeg ingen ting på planen, men var invitert på et ølsmakingsarrangement med broren min i Gausdal. Med et par pauser er det ca. fem timer å kjøre dit herfra, og jeg hadde derfor ikke egentlig tenkt på å dra før et par dager før. Da begynte tanken å feste seg litt mer i hodet, og jeg begynte å vurdere om jeg skulle dra eller ikke. Det var ikke før lørdag morgen jeg tok beslutningen om å reise, så det ble derfor en utrolig spontan roadtrip alene.

Her er en logg fra turen:

 

 

 

11:00: Jeg bestemte meg for at jeg skulle dra til Gausdal.

14:00: Jeg satte meg i bilen, satte på Harm og Hegseth-podcast på mobilen, spratt opp en Monster og gjorde klar chipsposen før jeg begynte den fem timer lange bilturen.

15:30: Nå var det bare én liten, blinkende strek igjen på bensinmåleren, så måtte en svipptur innom Circle K på Tranby. Fikk tid til en liten selfie.

16:45: Det måtte en liten handletur til. Alle skulle ha med noe spekemat, så jeg dro innom Coop Extra for å dra med meg en spennende, svart pølse (usikker på hva slags kjøtt det var… Den var god) og litt frokost til dagen etter. 

18:50: Kom fram akkurat i tide til broren min sitt hus, slik at jeg kunne sitte på med de andre som skulle på ølsmakingen. Da fikk jeg lagt fra meg tingene mine og bilen min.

19:00: På plass på 7null4-gården, der ølsmakingen skulle foregå. Kom til et bord fullstappet av flatbrød, meskebrød, smør og spekemat av alle mulige sorter. Det var nydelig! Jeg kan kanskje ikke skrive noe om hvordan ølet smakte, alt blir jo regnet som reklame nå for tiden, men denne smakingen betalte jeg for selv. Jeg kan vel uansett si at det var en fantastisk god opplevelse! 

22:00: Etter smakingen bevegde vi oss ned i puben på gården og ble sittende der til vi skulle dra. 

24:00: Vi dro tilbake til leiligheten. 

04:00: UFC-kampen startet på TV, så alle gikk ned i en liten hjemmekino for å se. DA gikk jeg og la meg… 

12:00: Plutselig var folket våknet til og samlet i stua der jeg lå og sov. Det var en fryktelig koselig måte å våkne på, og det var noe eget og gøy ved å være på en fest der alle er der dagen etter, haha. Vi fikk pratet om alt som skjedde og spist frokost sammen.

15:00: Jeg innså at jeg hadde en lang ferd foran meg hjemover, så da var det bare å pakke bagen og komme meg hjem. Bortsett fra forferdelig kø hjem (og det faktum at Google Maps ikke hadde fått med seg at det ble bygd på veien, så jeg tok en laaaang omvei), var dette en fantastisk fin tur som jeg kun har veldig gode minner fra! Jeg angrer ikke et gram på at jeg dro.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg oppfordrer alle til å være spontane om de kan! Høst inn opplevelser om de dukker opp. Har du tid, penger og ønske om det: Dra! Kos deg! Opplev!

 

 

 

Q: Når var sist du dro på en spontan tur?

4 thoughts on “Adventure Time: Ultraspontan roadtrip

  1. Spontanturer er så gøy! Dro faktisk på en spontantur i høstferien. Satt på skolen og fristet med en tur på hytta, bare noen få timer senere satt jeg meg i bilen og kjørte mot hytta 😉

  2. Hørtes utrolig koselig ut! Jeg fins ikke spontan i det hele tatt, her planlegges alt fra punkt til prikke, noe som egentlig er veldig slitsomt. Skulle ønske jeg bare klart å pakke sekken å reise av gårde! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top