Uka som gikk – Uke 45

Ukas høydepunkt

Vi hadde vår månedlige klubbkveld på torsdag! Vi samlet vår faste gjeng med gamle studievenninner som bor i Telemark og omegn til klubb nummer to denne torsdagen, og det ble mildt sagt et stor suksess. 

Programmet for denne klubbkvelden var å lage hjemmelaget håndsåpe fra bunnen av, noe jeg aldri har gjort før. Ikke bare skulle bli blande sammen eteriske oljer (noen sånne dråper med veldig mye lukt i seg) og konditorfarge, men det hele var en stor kjemioppgave. Vi måtte først lage lut ved å bruke et rart pulver og vann. Dette fungerte slik at det kunne sprenge om vi blanda det i feil rekkefølge, og vi måtte gjøre det ute for å ikke få giftige gasser i huset. Etterpå blanda vi det med olje og da ble det en slags kjemisk reaksjon som gjorde at det ble til såpe. VELDIG spennende å være med på!

Vi hadde en utrolig koselig kveld med mye latter og kreativitet. 

 

Ukas kos

På onsdag traff jeg Elisabeth på kjøpesenteret og vi fikk tatt en liten handlerunde. Jeg kjøpte gardiner til jul, materialer for å lage julegaver, julekalender og vi så på såå mye fin julepynt! Det var så sykt mange fine julekuler over alt, og jeg ble helt i ekstase. Julegleden slo meg som en knyttneve (kan man skrive det, selv om det er i positiv forstand?) og jeg gikk rundt i butikken og bare “Åå, se på den! Og se på den!!”.  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas mest leste innlegg

Jeg kastet ut en ørliten brannfakkel når det gjelder gjeld, og at jeg mener noe gjeld kan være en god ting, og ikke noe man MÅ betale ned med én gang. Du kan lese argumentene og innlegget her

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas spennende

Okei, dette syns jeg faktisk at er helt sykt spennende og kult. Jeg skulle rydde i kottet vårt i stad, og fant ut at det var en liten luke veggen. Da jeg åpnet den så det mest ut som et slags lite loft i skråtaket, og vanligvis ville jeg nok bare ha lukket luka igjen og ikke tenkt mer over den. Men nå ble jeg nysgjerrig og lyste med lommelykt inn. Der fant jeg overraskende nok gamle aviser. Og disse er ordentlig gamle og! Jeg fant masse annet, og jeg kommer til å skrive et helt innlegg om det senere når jeg har fått datert de andre tingene, men jeg kan avsløre at akkurat disse avisene her er fra 2. verdenskrig: 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas måltid

I går var jeg og Øystein ute og spiste med noen gamle klassekamerater på Strøm. Det var dødsgod mat og utrolig hyggelig å treffe folk igjen! Han ene som kom pleide jeg faktisk å bo med i kollektiv, og vi har ikke truffet hverandre på mange år. Derfor var det ekstra gøy å catche opp nå, og det var en veldig koselig kveld. 

 

 

Hvordan har din uke vært?

2 thoughts on “Uka som gikk – Uke 45

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top