Uka som gikk – Uke 30

Akkurat nå

I natt kom jeg hjem fra en fantastisk ferie i Bodø! Det har vært en så fin tur, og det var gøy med en ferie med opplevelser fra morgen til kveld. Nå skal jeg endelig trene igjen, og jeg gleder meg veldig til å komme i gang med rutiner igjen denne uka. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas høydepunkt

Jeg har gjort så utrolig mye gøy denne uka. Vi bodde hos Silje, hadde rekekveld på brygga, ribtur i saltstraumen, søndagsfilmdag, lange vinkvelder, drinker i skybaren og Opptur-festivalen. Høydepunktet var definitivt da Italobrothers spilte på Opptur. Jeg var så glad i musikken deres på ungdomsskolen, men forventet ikke at de kom til å spille de gamle sangene, nå som de har så mange på topplistene. Men de overrasket positivt! De spilte alle de gamle, gode sangene fra min ungdom, og de hadde konstant kontakt med publikum. Det var kjempegøy! Dumt de spilte klokken 16:00 på fredagen allerede, for skulle gjerne ha spart det til senere ut på kvelden. Likevel var det en fantastisk måte å starte festivalen på!

bty

bty

Ukas kos

Ukas kos må være det å ha tilbragt fem herlige dager med mine beste venner. Silje har jeg vært bestevenninne med siden vi var 5-6 år, og Christoffer har jeg kjent siden ungdomsskolen. Vi har delt så mange gode minner sammen, og det er alltid like gøy å være sammen igjen! Vinkveldene våres i Bodø var nok det koseligste.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas spenning

På torsdag dro vi på ribtur i Saltstraumen, som er verdens sterkeste tidevannstrøm. Det var kjempekult! Det var en full guidet tur rundt om øyene i Bodø, og vi lærte så mye om historien og stedet. Vi lærte historie fra millioner av år tilbake, hvordan fjellene ble skapt og lignende, og helt til den kalde krigen, da flyplassen ble brukt av amerikanske spioner. 

Vi kjørte riben helt inn i strømmene og fikk kjenne på styrkene i vannet. I tillegg fikk vi se havørn, opprettslaks og fjell som en gang har vært havbunn. Det var en veldig spennende og lærerik tur!

dav

Ukas mest leste innlegg

Innlegget som ble mest lest denne uka var “Kitchen details”, med forskjellige detaljbilder fra kjøkkenet. Det har blitt ytret ønske om flere hel-bilder, så det kommer nok snart! Innlegget kan leses her

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas drink

Her er det nok å velge mellom (neida, mamma), men den drinken som kanskje var den største opplevelsen i seg selv var nok den på takterassen til Scandic Havet, Skybaren, med utsikt utover Bodø. Det var herlig! Vi bestilte hver vår Mojito, Silje med en med lime, jeg hadde en med pasjonsfrukt og Christoffer en med jordbær. 

bty

Ukas kafébesøk

Til lunsj før vi skulle ut på Opptur på lørdag valgte vi å dra på et burgersted i Bodø som heter Burgasm. De hadde de beste burgerne! De var så saftige og gode, og jeg spiste meg så stappmett at jeg fikk vondt i magen, ahha! Likevel presset jeg meg i meg enda mer. I tillegg kjøpte vi en ekstrem milkshake på deling. Den var magisk, med sukkerspinn, kake, sjokolade, krem, softis og godteri. Bare se på den her!

bty

Ukas nedtur

At både jeg og en blogger jeg leser bloggen til fast, Maiken, var på Opptur begge to, men vi fikk ikke til noe møte! Det var så rart, for det virket som vi konstant var på forskjellige steder på det i utgangspunktet lille området. Det ble så vanskelig når jeg skulle klare å holde sammen med min gjeng samtidig! Og så ble det mye tull. Jaja, kanskje det dukker opp en ny sjanse en annen gang! 

 

 

Hvordan har din uke vært?

2 thoughts on “Uka som gikk – Uke 30

  1. Burgasm er beeeest <3 ååå, var så rart! hehe 😀 prøvde virkelig å få til å møtes begge to. får håpe vi får muligheten igjen en gang i framtiden <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top