Uka som gikk – Uke 16

Akkurat nå

Akkurat nå har jeg vært utenfor huset og byttet jord på en av plantene mine. Det er definitivt den planta som har fått minst kjærlighet av alle. Jeg fikk den for ca. tre år siden, og den har fått vann en gang i uka. Det er det eneste. Den har liksom bare stått der, og den forandrer seg ikke heller. Jeg aner ikke hva slags blomst det er, eller hva slags pleie den egentlig trenger, og den visner litt etter litt uten å egentlig vokse noe. 

Så lærte jeg at du må lukte på jorda for å vite om blomsten trenger ny jord. Og det må jeg si, det er et under at jeg ikke har tenkt over det før for det luktet svært lite godt av jorda. Nå får vi da se om det hjelper noe, kanskje jeg har bragt nytt liv til den lille planta mi. 

 

Ukas høydepunkt

Vi hadde en etterlengtet lønningspils med jobben på fredag. Det var deilig etter en hard uke på jobb med mye stress, å bare kunne slippe alt vi hadde i hendene og sammen gå opp på takterrassen over jobblokalene. Det var fint vær, god stemning og vi hadde både øl, pizza og Prosecco. Gleder meg allerede til neste gang! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas innkjøp

Denne uka har jeg endelig mottatt kameraet jeg har ønsket meg i mange måneder! Jeg har spart en viss sum hver måned, og nå hadde jeg endelig råd til å kjøpe meg det. Det er et Olympus E-PL7, som er helt perfekt til mitt bruk. Jeg er en som fremkaller bilder for å legge dem i fotoalbum, så et skikkelig kamera er jo veldig kjekt å ha. Det er i tillegg såppas lite og kompakt at det er lett å ha med seg rundt. Det var grunnen til at jeg ikke ville kjøpe meg et stort speilreflekskamera, for jeg vet jeg aldri hadde giddet å ta det med meg, haha. 

Jeg kjøpte det brukt for bare 2000 kr på appen Tise, og fikk det nedskrevet skriftlig at det ikke var noe i veien med kameraet før jeg kjøpte det. Og det virker som det fungerer perfekt, akkurat som selgeren påsto! Jeg er såå fornøyd!

dav

 

Ukas kos

Denne helgas morninger har vært den ultimate kosen. Lange, trege og med kaffe og bok. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ukas mest leste innlegg

Det innlegget som ble mest lest denne uka var innlegget med treningsplanen for denne uka (igjen). Du kan lese det her

dav

 

Ukas samleobjekt

Jeg har i noen år nå samlet på ting fra Le Creuset i fargen Marseille. Nå har jeg et helt frokostsett. For alle som alltid sliter med hva de skal ønske seg til jul, anbefaler jeg å finne noe servise eller lignende å samle på, og IKKE kjøpe seg det selv. Da blir gleden av å få det mye større! Jeg har ikke kjøpt en eneste del av frokostserviset mitt selv, bare fått av familie. Jeg syns det er såå pent!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ukas instagrambilde

 

Har man ikke hage eller veranda, får man lage seg noe i vinduskarmen 🌱

Et innlegg delt av elise kristiansen (@elisekrist) April 22, 2018 kl. 1:45 PDT

 

Senere i dag

Skal jeg spise middag med min gode venninne Elisabeth. Det er veldig lenge siden vi hadde tid alene sammen, så det blir ordentlig godt å treffes igjen. 

 

God søndag videre!

10 thoughts on “Uka som gikk – Uke 16

  1. Omg, det kamera ser ut som en knallkjøp! Hoho, likte “Ukas samleobjekt”, lurer på om jeg må stjele den av og til, haha. Du minte meg litt på ene planta jeg trodde døde i vinter må ha ny jord – den er nå blitt dobbel så stor de siste 2 månedene etter litt soling, og jeg som trodde den var en lost cause.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top