Oppskrift: Perfekt fingermat til festen

I dag er dagen for innflyttingsfesten vår, og jeg gleder meg så mye! Jeg har pyntet med ananaser og flamingoer, og bedt alle gjestene om å ta på seg sommerlige antrekk. Jeg tror det kommer til å bli veldig bra. 

Jeg har lyst til å gjøre mer ut av festen min enn å bare pynte og servere chips, slik som man alltid gjør, og skal derfor lage både punsj og litt fingermat til gjestene. Er det noe jeg selv elsker, så er det å komme på fest, og så er det enkel mat der! Av den typen du bare kan forsyne deg av uten å bli grisete på fingrene. Jeg tenkte å legge ut oppskrift på det jeg skal lage i dag, så dere kan bli inspirert til å lage det samme en gang.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det du trenger

Lomperuller:

– 1 pk lomper

– 1 pk ruccola

– 1 pk røkelaks (100 gram)

– 1 pk kremost

– Tannpirkere

Melonruller:

– 1 pk spekeskinke (2-300 gram)

– 1/2 honningmelon

– Tannpirkere

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fremgangsmåte

Lomperuller:

1. Legg en lompe flatt ned på en fjøl.

2. Smør et lag med kremost over hele.

3. Legg et lag med ruccola i en stripe på midten av lompa.

4. Legg et tynt lag med røkelaks langs den samme stripa.

5. Rull lompa stramt igjen, og stikk tannpirkere ned i lompa, der du ønsker det skal bli bit, slik som på bildet under.

6. Kutt opp lompa mellom tannpirkerne. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Melonruller:

1. Kutt opp melon i terninger.

2. Rull hver melonbit inn i en spekeskinke og stikk en tannpirker gjennom. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voila! Du har frisk og god sommermat til festen! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Noe du vil prøve ut?

10 thoughts on “Oppskrift: Perfekt fingermat til festen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top