10 ting jeg vil gjøre i august

1. Ha innflyttingsfest

Allerede i morgen skal jeg ha innflyttingsfest i den nye leiligheten, og den blir så bra! Jeg har kjøpt inn sommerlige ting fra Nille som jeg skal pynte med, og jeg skal lage både punsj og fingermat til gjestene. Det er veldig gøy å gjøre litt mer ut av en fest, for da legger man på en måte opp til en helt annen forventning og stemning enn hvis man bare sier “kom og drikk et par øl”. Jeg vet det kommer til å bli kjempegøy og at gjestene kommer til å kose seg. Jeg håper bare virkelig at jeg er helt frisk i morgen, for jeg har ikke vært i form nå de siste dagene. Men jeg er mye bedre i dag enn i går, og veldig mye bedre enn på onsdag, så regner med det går bra. 

2. Komme tilbake i rutiner igjen

Nå som august er i gang skal jeg begynne å bruke Listelykkeboka mi igjen. Mai var kaosmåned, juni var flyttemåned og juli var feriemåned, så jeg har ikke egentlig hatt de normale rutinene på mange måneder nå. Jeg gleder meg veldig til å sette ordentlig i gang med trening, husvask, morgenrutiner og annet. 

3. Kajakkurs

I slutten av måneden skal jeg på et kajakkurs på tre timer sammen med Elisabeth, og da kommer vi til å ende opp med et slags kajakksertifikat. Da kan vi leie kajakker av Turistforeningen, så slipper vi å kjøpe egne! Det er veldig kjekt å ha, og jeg gleder meg veldig, for selve kurset kommer også til å være veldig koselig. 

4. Telemark Escape

Telemarkmuseet har laget et escaperoom rett borti gata fra der jeg bor, og det ser utrolig kult ut! Jeg håper på å få med en vennegjeng, slik at vi kan gjøre det sammen. Jeg har aldri vært i escaperoom før, så det blir både nytt og spennende. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. Campe

Jeg har så lyst til å kjøpe et billig, enkelt telt og dra på en campingtur! Det er jo så koselig, og trenger absolutt ikke å være stressende i det hele tatt. Det er bare å gjøre det! 

6. Finne et skosystem

Akkurat nå er gangen vår veldig rotete med sko, for vi har ikke funnet et bra skosystem enda. Dette ønsker jeg å få løst denne måneden, enten ved å finne en skohylle på en butikk, eller ved å lage en perfekt selv. Da vil den jo være tilpasset akkurat våre behov, så det vil være veldig greit. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

7. Se Orange is the new black

Endelig har den neste sesongen av OITNB kommet ut, og jeg gleder meg masse til å se den! Jeg har ikke villet se den nå som jeg har vært syk, fordi jeg har vært så sløv at jeg nesten ikke har fått med meg det som har skjedd rundt meg. OITNB er tross alt ikke en serie man bare kaster bort på den måten. Jeg gleder meg til å komme i gang med den!

8. Levere ting på gjenbruk

Jeg har fortsatt en stor kasse med ting som jeg skal levere på gjenbruk, men som jeg enda ikke har fått levert! Det er jo helt tullete at den bare står der, så denne måneden skal jeg endelig få levert den. 

9. Få et sunt kosthold igjen

Hele sommerferien har jeg bare spist masse usunn mat til frokost, lunsj og middag, og nå har jeg lyst til å få et sunt kosthold igjen. Det blir faktisk veldig deilig! Det gikk mye i loff med smør i ferien, så framover skal jeg ikke kjøpe en eneste loff, haha! Det får høre sommerferien til. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10. Gjøre noe spontant

Det kan være alt fra en spontan tur hjem, til Bergen, til Bø, eller bare en liten biltur for å sjekke ut steder i området. Eller en spontan campingtur, spontan jentekveld, spontan hyttetur. Det kan være alt! Før var jeg veldig flink til å være spontan, men jeg har blitt litt latere. Det kan jo selvsagt ha mye å gjøre med at jeg har gjort så mye i det siste at det ikke har vært så mye anledning til å være spontan, men fremover ser utsiktene greie ut. Det er så gøy å bare kaste seg ut i ting, og man føler man lever mye mer av å ikke planlegge alt til punkt og prikke. 

 

Hva skal du denne måneden?

8 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i august

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top