Uka som gikk – Uke 25

Akkurat nå

Nå skal vi snart ut og hente det aller siste som står igjen i leiligheten. Det har vært en skikkelig fin søndag. Det var vært utrolig deilig å tilbringe så mye tid på den nye terrassen vi har fått! Jeg har jo nesten ikke fått sol på kroppen i år, så det å endelig kunne sole seg litt er så fint. Spesielt siden det er under en uke til vi skal til Frankrike! Det er viktig å få bearbeidet huden litt før avreise. 

 

Ukas høydepunkt

Ukas høydepunkt var helt klart å få ferdig soverommet. Det var en utrolig magisk følelse å bli ferdig med å pynte og ordne etter å ha malt, og innse at jeg hadde fått akkurat det soverommet jeg drømte om. Nå nyter jeg hver kveld på det lille soverommet med en bok i fanget og gode puter i ryggen. 

 

Ukas kos

Denne ukas kos var faktisk å dra edru ut og treffe vennegjengen i går. Jeg er veldig sliten for tiden og har begynt å få vondt i halsen, så jeg orket ikke å drikke noe. Jeg hev meg på Sant Hans-feiringen klokka ti på kvelden. Det gikk veldig bra når resten av gjengen uansett skulle ta det så rolig og jeg var ikke engang den eneste som ikke drakk. De andre la ikke merke til at jeg ikke drakk først, før jeg nevnte det, for Tuborg har en veldig god øl-erstatning som både ser og smaker som vanlig øl, så jeg koste meg like mye som om jeg skulle drukket alkohol. Og på Retro solgte de en utrolig god alkoholfri drink med mango og masse ingefær som gjorde ordentlig godt for halsen. Jeg hadde det så gøy hele kvelden, og vi rundet tidlig av.

 

Ukas stolthet

Vi fikk ferdig skrivebordet inne på kontoret. Det er ikke heelt klart til å vises frem enda, men jeg er likevel stolt over at vi klarte det, og at vi gadd å gjøre det. Vi sparte nok mye på å ikke kjøpe to skrivepulter som kanskje kunne passe perfekt. Nå har vi ett langt skrivebord som passer til to stykker, uten at det er delt på midten av bordbein eller lignende. Og det ble kult i tillegg! 

 

Ukas mest leste innlegg

Det innlegget som ble mest lest var dette, med de første bildene av den kaotiske leiligheten. Huff, jeg håper ikke jeg skuffet mange. Det var jo ikke akkurat fine bilder, men de var nå realistiske i det minste. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas innkjøp

Denne uka (og forrige) har vi kjøpt mer enn noen gang, tror jeg. Sofa, vitrineskap, hyller, kommoder, ting til å bygge pult, maleutstyr, esker… Ja, vi har kjøpt nok i hvertfall! Men vi har vært flinke til å ikke kjøpe noe vi ikke trengte, og i tillegg har vi kjøpt mye brukt. Det burde være en liten klapp på skulderen til oss, syns jeg.

 

Ukas oppskrift/middag

Jeg er fortsatt satt ut over hvor godt det var med hjemmelagde blåskjell! Det skal definitivt lages mer i løpet av sommeren, for hva er vel mer sommermat? Jeg har fått en del kommentarer av venner og andre om at de egentlig ikke liker blåskjell, men de burde definitivt prøve disse! Det smaker jo ikke noe av blåskjell, det smaker bare av alt du har tilberedt dem i. Dessuten er det enkelt og gøy å lage! Jeg har bestemt meg for å servere det en gang jeg har gjester, så er de nødt til å i det minste smake. Så kan jeg ha en frossen grandiosa liggende til nød, haha! Du finner oppskriften her

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hvordan har din uke vært?

6 thoughts on “Uka som gikk – Uke 25

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top