Torsdagsvasken

Det å vaske er svært lite fristende og kan fort skyves vekk av diverse unnskyldninger. Derfor har vi her i huset innført torsdagsvasken! Det er som en felles aktivitet vi må gjøre sammen, og på grunn av navnet tvinges vi jo litt til å gjennomføre den på torsdagen. Den vanlige rollefordelingen er at jeg vasker badet og samboeren min støvsuger og vasker over kjøkkenet. 

I tillegg til konseptet har jeg en To Do liste hver uke der det står hva som skal gjøres. De fleste av disse punktene går unna på torsdagen. Denne uka ser punktlista slik ut: 

  • Vaske badet
  • Støvsuge
  • Vanne blomster
  • Ukeshandel
  • Klesvask
  • Bytt håndklær 
  • Vask gulv

Å vaske gulvet er en månedsaktivitet som nå falt på denne uka. De andre er punkter vi prøver å få gjort hver uke! Når man har punktliste  man gjennomføre, hvis ikke får man ikke krysset av, og det er kjipt. 

Så da var det bare å sette i gang. Det hjelper forresten veldig med podcast på høytaler, da blir alt mye morsommere. 

Merk mine tapre blomster som synger på sine siste vers. Men det er enda ikke over, de skal kjempe til siste slutt.

Det er forresten bare jeg som blir ekstra motivert av at det heter “Torsdagsvasken” og av To Do-lister. Samboeren blir mest tvunget til å være med for å ikke få dårlig samvittighet. 

God torsdag videre!

 

2 thoughts on “Torsdagsvasken

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top