13 erfaringer jeg ikke ville vært foruten

Selfie

I år fylte jeg 25 år, og jeg må innrømme at det er en deilig alder. Jeg har kommet til et sted i livet der hodet er på plass. Jeg er ferdig med den evige sammenligningen med andres liv, utseende og kropp, som virkelig ikke fører med seg noe bra. Jeg gidder rett og slett ikke det mer, og det føles så deilig. Jeg er fullt klar over at jeg har mange år igjen der jeg skal gjøre meg nye erfaringer. Jeg skal fortsatt feile, for resten av livet, for det er det vi mennesker gjør. Men for hver ting du innser at du har gjort galt, så sitter du igjen med én erfaring mer.

Jeg er fortsatt uerfaren på livet, men jeg kan likevel dele noen av de erfaringene jeg har gjort meg, som jeg er glad jeg ikke er foruten. Kanskje det kan hjelpe noen andre.

Bullet journal

  1. Å fokusere mindre på seg selv er deilig for hodet.
  2. Man kommer ingen vei med dårlig samvittighet. Har du bedt om tilgivelse er det ikke mer du kan gjøre. Let it go.
  3. Når det er sagt kommer man veldig lagt med et “unnskyld”.
  4. Det er bedre å hjelpe verden litt enn ingen ting.
  5. Vi har alle vår måte å bidra på, ikke belær andre for at de ikke gjør det på samme måte som deg selv.
  6. Å si “ja” gir mange gode opplevelser.
  7. Det er også lov å si “nei”.
  8. Det er ingen andre som bryr seg om hvordan du ser ut, sånn egentlig. Og hvis de gjør det trenger du dem ikke i livet ditt.
  9. Du kommer langt ved å bare være åpen og hyggelig mot folk.
  10. Når du dør kommer du til å bli husket for hvordan du var mot andre, ikke for det ytre.
  11. Unn andre lykke, suksess, erfaringer, rikdom og utseende. Det sier ingen ting om en selv at andre gjør det bra.
  12. Du vet aldri hvordan andre har det og hva de går gjennom.
  13. Med mindre det påvirker deg negativt fysisk er det ingen ting du trenger å forandre på.

Selfie

Og bare så det er sagt; jeg kommer nok til å feile igjen og igjen på punktene over, for sånn er det. Jeg glemmer lett, og på en dårlig dag er det fort å gå tilbake i gamle spor. Men la oss alle påminne oss selv om de erfaringene vi har gjort og hva vi har lært av dem. Så lærer vi mer etterhvert!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top