10 ting jeg vil gjøre i januar

Bengal

Januar er i gang, og det er på mange måter en av de beste månedene, syns jeg! Det er så rart, og jeg trodde ikke det skulle bli sånn for bare noen uker siden, men jeg har så utrolig mye ny motivasjon nå. Jeg føler jeg har blanke ark og får startet helt på nytt. I slutten av 2018 falt alt av rutiner, trening og budsjett helt ut, og det var veldig deilig å leve uten en periode. Men nå har jeg et ønske om å begynne på igjen, og jeg er skikkelig motivert for det! Jeg elsker egentlig å ha struktur, for det gir motivasjon til å faktisk gjennomføre. Det å nå mål er veldig gøy, jeg har bare ikke hatt så stort behov for det det siste halvåret – før nå!

Bengal

10 ting jeg vil gjøre denne måneden:

1. Komme i gang med treningen igjen. Jeg trente ikke noe i desember, og utrolig lite i november. Det er ikke det at jeg ser at fasongen er annerledes som egentlig er hovedmotivasjon til å trene, men det faktum at jeg merker jeg er mye mer sliten og har mindre overskudd enn når jeg klarer å trene jevnlig. Det har vært dødsdeilig å ikke tenke på trening mens det har vært jul og det har vært så mye annet koselig som har skjedd, men nå som det er januar føler jeg et behov for å starte igjen. Vi har trent én gang i år, og denne uka kommer det nok enda flere økter.

2. Begynne med budsjett og spare mer penger. Siden vi kjøpte hus har jeg ikke hatt budsjett. Jeg falt helt av da det var flytteprosess i mai og juni, og ferier i juli og august. Etter det klarte jeg ikke å sette meg ned for å skrive ned alle utgifter, så jeg lot det bare ligge. Nå gleder jeg meg faktisk litt til å få kontroll på hva jeg bruker og sparer igjen. Jeg liker å ha et fornuftig forhold til økonomi, og jeg har satt meg en del sparemål for i år.

3. Pakke vekk julepynten. Det er litt vemodig, men også et tegn på at vi er i gang med et nytt år når man pakker vekk julepynten. Faktisk forsvant den allerede på søndag. Vi syns 13. dag jul er en perfekt dag å fjerne den på. Da har man fortsatt litt jul etter man kommer hjem fra juleferie, og det blir er soft start på det nye året.

4. Få bedre rutiner. Før var jeg så flink på vaskerutiner, rydderutiner, handlerutiner og kveldsrutiner. Alt det har bare blitt sluppet, egentlig uten noen spesiell grunn. Det gjør livet så mye enklere når man har rutiner. Når man lager handleliste for en uke av gangen slipper man jo maange turer på butikken. Når man lager vaskerutiner er det alltid ryddig og fint rundt en. Når man har kveldsrutiner blir morgenen mye enklere! Så nå skal jeg også ta tak i rutinene igjen.

5. Lete etter en alternativ bloggplattform. Dette er et veldig trist punkt, men jeg har begynt vurderingen for en ny bloggplattform. Jeg har alltid likt blogg.no som plattform på grunn av hvor enkelt det var å tweeke på designet, kommunisere med andre brukere og oversikten deres. Nå som de har gått konkurs og flyttet alle bloggene over på en wordpress-løsning er jeg egentlig bare misfornøyd med alt. Kommunikasjonen med andre brukere har blitt mye vanskeligere og det er faktisk ingen som helst mulighet for å endre på designet. Jeg kan ikke engang bytte skrifttype eller farger. Hver eneste blogg her er lik, og det finnes ingen identitet. Jeg vet at designet mitt før ikke var perfekt, men det var i det minste mitt. Kom gjerne med alternativer du vet er gode!

6. Ta flere bilder. Jeg er ikke kjempeflink til å ta bilder, og har heller ikke så bra kamera. Men de gangene sola titter fram vil jeg være flinkere på å trene meg og ta fine bilder av alt rundt meg. Både utendørs og innendørs. Man blir ikke flink uten å trene på ta bilder, og tenk så mange pene fotografier man ender opp med når man prøver å ta bilder av alt!

7. Gå flere turer. Når det er kaldt ute er det lett å bare bli sittende inne hele dagen. Likevel er det noe veldig deilig og nesten mediterende med å gå utendørs i mørket når alle stjernene lyser på himmelen. Lete etter stjernetegn mens man puster ut små skyer i kulden er veldig fint!

8. Male. Jeg trenger et bilde i gangen, og jeg elsker å male! I løpet av høsten malte jeg bare ett bilde, så jeg syns jeg skal male et nytt igjen nå! Jeg må planlegge hvordan det skal bli, slik at det blir perfekt for gangen vår.

9. Dra på revy. Jeg har blitt invitert til å se revyen til Makalausen, som en venninne av meg skal være med på. Vi skal dra en hel jentegjeng, og jeg gleder meg sykt. Det er lenge siden jeg har vært på revy og jeg har skikkelig høye forventninger til denne!

10. Jobbe beinhardt på jobb. Nytt år gir helt klart nye muligheter, og denne måneden er det mye å gjøre på jobb. Jeg har bestemt meg for at hver gang jeg føler at jeg ikke får ting til, skal jeg skjerpe meg og finne en måte å komme meg gjennom det på, uten å ha lyst til å gi opp.

 

Hva skal du gjøre denne måneden?

12 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i januar

  1. Tror ikke blogglisten.no gikk konkurs. Heller ytringsfriheten som snevres inn. Du vet, den avtalen Erna Solberg skrev under på i fjor?

  2. Så fine planer / mål du har for denne måneden! Jeg har planer om å komme i gang med treningen selv. Der har jeg sklidd helt ut så av samme grunn som deg vil jeg starte på igjen nå. Også må jeg få bedre rutiner, haha. Alt har bare vært et eneste stort kaos de siste månedene så nå må jeg få orden på sakene igjen 🙂

    Jeg skjønner godt du er misfornøyd med blogg.no haha. Jeg er veldig glad for at jeg byttet over til nouw, og anbefaler deg å gjøre det samme. Det er enkelt å lage sitt eget unike design, også flyttet ganske mange over til nouw når blogg.no tullet det til så det er lettere å kommunisere med andre nå føler jeg.

    1. Huff, ja! Føler det er fullstendig kaos her og! 😀 Blir digg i starte igjen!
      Åå, jeg har virkelig vurdert nouw. Det eneste som holder meg igjen er at det virker komplett umulig å overføre innleggene mine… Jeg har prøvd å følge instruksene på nouw, men det går bare ikke, på grunn av det nye oppsettet her… Skulle byttet før jeg ble flyttet over!

  3. Flotte mål! Yay for budsjettering (måtte jo si det ;-p ) og male bilde til gangen! Du er svært kunstnerisk og flink DIY-er så jeg er hundre % sikker på at det blir bra. 🙂 Også godt mål med jobben. Det å ha lyst til å gi opp kjenner jeg til, men få følelser slår den du har etter å ha jobbet deg igjennom det!
    Lykke til!

  4. Vi har faktisk utrolig mye likt på planen! Bortsett fra revy, jobb og finne en annen plattform. Så utrolig søt katt forresten, er det en bengalkatt?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top