10 ting jeg vil gjøre i november

1. Ha “klubb” med den gamle jentegjengen fra studietiden

Vi har begynt med noe nytt og gøy som initiativ for å samle sammen den gamle jentegjengen, og det er å ha fast hver måned at den første torsdagen er klubbdag. Vi bytter på å arrangere det hver gang, og forrige gang var det meg. Jeg hadde ost og vin-tema, og det var en stor suksess! Denne gangen skal vi lage forskjellige duftoljer, og alle skal ta med hver sin lukt (kaffebønner, tørkede urter og lignende) og olje. Jeg gleder meg skikkelig, for jeg har aldri laget hjemmelaget olje før!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2. Ferie bursdagen til mormor

Denne måneden har mormoren min bursdag, og hele familien samles for å feire henne! Det blir veldig koselig, og jeg skal tilbringe hele helga hos mamma og pappa på Skedsmo. Det er så sjeldent jeg ser hele mammas del av familien, så det ser jeg veldig fram til.

3. Samle alle søskenbarna fra pappas familie

Dagen etter jeg har truffet hele mammas del av familien, skal søskenbarna mine fra pappas del av familien møtes i Oslo. Vi prøver å samles utenfor bursdags-sammenheng minst en gang i året, for man blir kjent på en mye tettere måte da. Bursdager kan fort bli så stive, og man er samlet så mange. Jeg slipper meg mye mer løs når jeg bare er med søskenbarna!

mde

4. Feire thanksgiving

Jeg er så heldig at jeg har blitt invitert på thanksgiving i år! En vennefamilie har nemlig slekt som har vendt tilbake fra USA, og da har de tatt med seg den fine tradisjonen. Jeg gleder meg til god mat og godt selskap!

5. La Luna møte barndomskatten min

Når vi skal til Skedsmo skal vi ta med oss Luna for å teste hvordan det går når hun og familiens katt møtes for første gang. Det er avgjørende for om jeg tar med Luna hjem til jul eller ikke, så det er veldig spennende! Belle, som katten hos mamma og pappa heter, har aldri gått noe godt overens med noen dyr, men det kan jo hende at hun har blitt litt greiere med årene. Hun er nesten 13 år gammel og Luna er jo kattunge, så vi krysser fingrene for at det år bra! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6. Kjøpe inn julegaver

Nå skal jeg begynne ordentlig å kjøpe inn årets julegaver! Det er så gøy! Jeg har satt av masse penger i løpet av hele året til nettopp julegaveshoppingen, så jeg har mye å gå på. Da er det bare å klikke hjem alt mulig fint!

7. Ta bilde til julekort

I fjor sendte jeg rundt julekort til familie og venner, og det var en stor suksess. I år planlegger jeg å legge litt mer energi i bildet og sende ut kortene litt tidligere, slik at de kommer fram over alt i tide. I fjor var det veldig forhastet, og bildet var bare et snøbilde med ansiktene til meg og Øystein redigert inn, haha.

sdr

8. Bli ferdig med å finne bilder til fremkalling

Siden bildene til julekort og andre bilder skal fremkalles samtidig, så måå dette skje denne måneden! Jeg er så treig, så har bare kommet til våren, og jeg skal fremkalle bilder for hele året. Jeg må bli flinkere til å summere opp bilder hver måned til neste år!

9. Lese mer bøker

Jeg hadde en god flyt der jeg gledet meg til å legge meg, for da skulle jeg lese bok. Dit vil jeg komme igjen, og hvilken måned er vel bedre til det enn denne høstmåneden? 

10. Kjøpe årets julekuler

De siste årene jeg har kjøpt minst én kule i året, og jeg har lyst til å gjøre det i år og. På den måten finner man den perfekte kula, og jeg får samlet opp mange forskjellige, pene kuler til jeg en gang skal ha et juletre jeg kan putte dem på.

mde

#høst

Q: Har du noen like punkter for november? Hva skal du?

16 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i november

  1. Så smart å sette av penger hele året til julegaver, og så mange andre hyggelig ting du skal gjøre.
    Artig med å kjøpe en julekule hvert år; en tradisjon jeg fikk lyst til å adoptere 🙂

  2. Så koselig innlegg! Å så koselig at du skal feire thanksgiving! Har feiret 4th of July mange ganger men ikke thanksgiving 🙂 Jeg har bursdag i November, så min plan er å feire!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top