10 ting jeg vil gjøre i juli

Dette innlegget kommer sent, men bedre sent enn aldri, eller hva? Flere av disse punktene er allerede fullført, så jeg er godt i gang med lista! Jeg startet på dette innlegget i slutten av juni, men fikk det ikke ferdig i tide til jeg dro til Frankrike.

 

Jogge blandt lavendel

I Frankrike ønsker jeg å ta noen fine joggeturer i mellom lavendel- og solsikke-åkrene. Det vil være en motivasjon i seg selv med så fine omgivelser, og deilig med litt bevegelse blant alle timene som man blir liggende i solsenga på ferie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Drikke espresso på torget i en fransk landsby

Det er lite som er så idyllisk som kafeene i franske, små landsbyer, og jeg har et stort ønske om å ta en ordentlig, fransk espresso på en av disse, helst sammen med en god, ferskpresset appelsinjuice til! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Fiske min egen middag

I Portør ønsker jeg å kunne fiske min egen middag. Det vil bli et kortreist måltid, og fisken vil ha levd et helt liv som fri, og ikke på et oppdrettsanlegg. I tillegg vil den jo bli avlivet med det samme den kommer opp av vannet, og slipper å bli holdt i live til den langsomt dør på land, slik mange fisker man kjøper på butikken har måttet dø. Det syns jeg er fint. Pappa lærte meg da jeg var veldig liten å ha respekt for dyr, og vite hvor maten vår kommer fra. Jeg syns at dersom man først spiser fisk (slik jeg gjør) er det veldig bra å fiske den selv, dersom man kan!

 

Ta morgenbad

Jeg ønsker å stå opp om morgenen og hoppe rett i bassenget eller i havet for å få en frisk og fin start på dagen. Jeg husker en sommer jeg gjorde dette hver eneste dag da jeg var i Portør, så det burde ikke være vanskelig å få det til én dag i løpet av sommeren!

 

Festival i Bodø

I slutten av juni har jeg billetter til Opptur i Bodø, og jeg gleder meg så mye! Festivaler er så gøy, og i alle fall når man drar med gode venner. Jeg gleder meg til å skape minner for livet! 

 

Se fotballkamp i Skien sentrum

Jeg gjorde dette i juni, og jeg ønsker å gjenta det i juli. Nå tetner det til mot finalen, og slutten kommer til å bli kjempespennende! Jeg håper jeg får muligheten til å se en av de siste kampene i Skien sentrum, for den gode stemningen som var der forrige gang kommer garantert til å være flerdoblet når det er en mye mer spennende kamp.

 

Treffe min beste venninne

Hovedgrunnen til at jeg skal til Bodø er ikke for å dra på festival, men for å besøke min beste venninne Silje. Vi har vært venninner siden vi var 5 og 6 år, og vi pleide å tilbringe hver eneste dag sammen gjennom barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Nå bor hun i Bodø og jeg i Skien, men når vi treffer hverandre er det som om ingen tid i mellom har passert. Jeg gleder meg ordentlig til å treffe henne igjen, og tilbringe nesten en uke i Bodø!

Lage en god middag

Jeg og Øystein har som mål å lage minst ett litt finere måltid i løpet av uka, men siden det er så mye ferie blir det fort litt vanskelig. Men én gang i løpet av måneden burde vi få det til, og det kan jo lett kombineres med besøk av svigers eller parmiddag med venner.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Gå en titopper

Vi fikk faktisk ikke til å gå en eneste titopper i løpet av juni, og da må vi ta det igjen nå i juli. Vi har bare gått én i år, og skal vi klare 10 innen november må vi virkelig komme i gang! 

 

Drikke mojito ved bassenget

I Frankrike skal jeg slappe så mye av, og jeg gleder meg ordentlig til å drikke mojito ved bassengkanten, gjerne med en god bok ved siden av. Jeg må innrømme selv at jeg lager svært god mojito, kanskje er det fordi jeg er lite kresen, men jeg velger å tro at jeg er flink til å mikse, haha!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ha en fin sommermåned videre!

 

12 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i juli

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top