Uka som gikk – Uke 14

Akkurat nå: 

Akkurat nå sitter jeg og god fornøyd med kaffekoppen en fin søndag. Vi feiret jo litt i går, men det gikk så rolig for seg at formen er på topp i dag. Det er veldig deilig! Denne dagen skal bare brukes til å slappe av helt.

dav

 

Ukas høydepunkt: 

Høydepunktet for denne uka var kanskje å komme i gang med rutiner igjen etter en veldig fin ferie. Jeg har hatt en skikkelig bra uke på jobb, vært sosial, trent fem ganger (kan ikke huske sist vi fikk inn så mange treningsøkter på én uke) og generelt kommet skikkelig i gang igjen etter ferien. Det er digg! 

 

Ukas stolteste øyeblikk

Vi kom på tredjeplass i quiz som handlet om barneTV på tirsdag. Altså… Om ikke det er noe å være stolt over, så vet ikke jeg! Plutselig var det veldig gøy med quiz, haha! Jeg som aldri ellers klarer å svare på noen spørsmål.

hdf

 

Ukas mest leste innlegg: 

Det mest leste innlegget denne uka kommer fra min splitter nye spalte Adventure Time. Jeg har egentlig laget spalten litt for å selv blir flinkere til å ta vare på de gøye øyeblikkene og slikt jeg opplever, så det kommer til å bli mye ymse som blir definert som et “adventure”. Det mest leste innlegget er altså det her om min tur til Gausdal i påskeferien!

 

Ukas jobbøyeblikk:

Denne uka har vært så bra på jobb. Jeg har fått drive med masse backend-utvikling og testet meg selv, og definitivt fått utviklet meg selv veldig! I tillegg hadde vi lansering av ny nettside på fredag, og det var fantastisk! Jeg elsker jobben min, den gir meg så mye mestringsfølelse. Det er alltid små og store problemer som må løses, og når man da klarer å løse dem er det den beste følelsen i verden!

 

Ukas oppskrift: 

Oppskriften på oreokaken jeg serverte i bursdagen i går finner du her. Den ble kjempegod! Men fryktelig mektig. Man orket bare ett stykke, for å si det sånn. 

burst

 

Ukas måltid

Tacofredagen i går får bli ukas måltid, for av en eller annen grunn var det så utrolig godt i går! Selv om vi lagde tacoen på samme måte som alltid, haha!

 

Ukas treningsøkt

Denne uka meldte jeg meg på en pilatesøkt. Jeg lurte egentlig veldig på om det kunne være så god trening i det, og til og med etterpå var jeg jo ikke akkurat utslitt. Men denne gruppetimen var en genistrek å melde seg på. Nei, jeg svettet ikke og ble kjempesliten og det var ikke utrolig tungt, men helt ærlig så fikk jeg nok mer ut av denne treningsøkten enn mange andre treningsøkter jeg har vært på. Ikke bare er pilates veldig bra for hele kjernemusklaturen (spesielt magemusklene), men du lærer deg pusteteknikker du kan få bruk for på andre styrketreninger, du lærer å gjøre øvelser riktig, jeg lærte en øvelse som gjør at man får mindre vondt i hodet og man lærer øvelser som gir bedre holdning. Alt dette på én time! Jeg kommer nok til å dra igjen med noen jevne mellomrom for å terpe på teknikker.

dav

 

Ukas glede

Besøk i går av fantastisk fine folk! Det ble en slags bursdagsfeiring, men det beste var å få samlet folket.

 

Ukas tanke

At det som får unge, pene jenter til å operere seg fra hårfeste til tåspiss må være noe av det samme vonde som kanskje er pådriver til sykdommer som anoreksi og lignende. Et jag om at det aldri er bra nok. Man utsetter seg selv for narkoser (som i seg selv kan være farlig) og et smertehelvete i månedsvis for noe så simpelt som å se bra ut. Eller ikke nødvendigvis bra engang, for det er ingen garanti for et bra resultat. Men en forskjell. Og jo mer man på utsiden påpeker det, jo mer får disse jentene bekreftet at det funker. De blir sett.

Jeg tenker at disse menneskene ikke trenger pekefingre fra “eliten” i samfunnet av råsterke, kule, morsomme, kjente folk. De trenger hjelp på lik linje med jentene vi er redde at skal bli påvirket av disse. Og så burde vi begynne å sette pekefingeren mot det faktiske problemet, at unge jenter blir trykt ned til et bunnivå, for så å få tilbud om gratis operasjoner mot at de skriver om behandlingen på bloggene sine. Det er så stygt og råttent. I tillegg burde aldersgrensen bli økt, for å tilby en 18 år gammel jente en mulighet til å “bli kvitt alle hennes problemer” med en neseoperasjon er dømt til å gå dårlig.

 

8 thoughts on “Uka som gikk – Uke 14

  1. Skikkelig fin blogg du har! Måtte så vidt sjekke innom etter at du var innom bloggen min :). Alltid gøy å prøve nye gruppetimer som man i utgangspunktet er litt skeptisk til. I går prøvde jeg core og rumpetrening, det var effektivt, og mye gøyere enn jeg trodde på forhånd. Trener du noe yoga/har prøvd noen timer? Jeg har vært skeptisk i starten, men nå har jeg funnet en time jeg liker godt, det heter yin yoga og man fokuserer på pust og bindevev ved å holde posisjoner i flere minutter, det er skikkelig deilig og er en time der jeg virkelig finner roen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top