Uka som gikk – Uke 47

Akkurat nå

I dag har vi sett på Verdenscupen i langrenn, og det gir veldig gode assosiasjoner til OL-tiden tidligere i år. Det var så koselig da vi sto opp i sju-tiden lørdag morgen bare for å få med oss OL og alt rundt oss handlet om akkurat dette. Selv om jeg i utgangspunktet ikke er såå sportsinteressert er det gøy å følge med når det står på. Det blir god stemning i stua når vi har kaffe/kakao, rundstykker og ski på TV!

 

Ukas høydepunkt

Jeg feiret for første gang ordentlig thanksgiving! Jeg og Øystein ble invitert på denne høytiden av en god vennefamilie. De har familiemedlemmer som er hjemkomne fra USA. Da har de tatt med seg denne koselige høytiden hit til Norge! Det er litt rart å feire thanksgiving når dette ikke er en norsk høytid i det hele tatt, så det var fint å få anledningen til å feire med noen ordentlig amerikanere på skikkelig vis. 

Vi sang nasjonalsangen, fortalte hva vi var takknemlig for i år og det hang bilde av presidenten i enden av bordet. Det var spennende å se hvordan man feirer denne dagen på ordentlig!

Ukas kos

I går var jeg og Øystein på besøk hos mormor og morfar. Der var det kringle, daimkake, kaffe, seigmenn og alt annet som hører besteforelder-besøk til! Det er alltid koselig å besøke besteforeldrene mine, og hvertfall slike enkle kaffebesøk.

 

Ukas mest leste innlegg

Det innlegget som har blitt desidert mest lest denne uka er det her med 15 kjoler du kan bruke på julebordet! Jeg drømte meg faktisk så mye vekk i kjolene at jeg ble nødt til å dra på Fretex dagen etter og kjøpe meg en kjole selv. Det er så mye fint der ute nå! Jeg anbefaler også å ta en tur på en stor Fretex-butikk, for de er så flinke til å trekke fram klær som passer til sesongen. Jeg fant så utrolig mange fine kjoler da jeg var der, og endte opp med den perfekte julebordkjolen.

Ukas spennende

Katten vår Luna møtte for første gang katten jeg vokste opp med, Belle. Jeg var veldig spent på dette møtet, siden Belle aldri har vært noen fan av andre katter. Hun har vært utrolig mye i slosskamper tidligere, og er derfor alltid skeptisk til fremmede katter. 

Møtet gikk egentlig akkurat som forventet, det ble hvesing fra hver av kattene og Belle knurret og var sur og redd. Men det endte med at hun valgte å gå opp i tredje etasje og bli der, så sånn sett gikk det greit! Jeg tror og håper at det kommer til å gå bedre i jula, for nå traff de hverandre bare et halvt døgn. Det er litt for lite for dem til å bli komfortable med hverandre. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas podcast

Jeg har begynt å høre på podcasten Andersen og Jakobsen, der Kristina Andersen og Belinda Jakobsen snakker om alt mulig artig som skjer i livene deres. Den er morsom, koselig, varm, fin og veldig underholdene. Anbefales!

Ukas innkjøp

Jeg føler meg som en skikkelig hykler, for jeg sier hele tiden at man ikke burde kjøpe seg noe til seg selv før jul, for man kan jo ønske seg det. Men jeg fikk til slutt så veldig nok da jeg brukte ca. 10 minutter å svare på en enkel snap. Derfor kjøpte jeg meg en ny telefon, en jeg har hatt skikkelig lyst på lenge! Litt dårlig samvittighet har jeg, men den var for dyr til at noen kunne gitt den til meg til jul uansett. Og det er jo litt fint å ha en telefon som fungerer og som jeg faktisk kan ta bilder med uten at den henger seg opp og klikker.

Jeg var også på en liten handlerunde på Rusta og Fretex, og fikk med meg det her:

💵 Mobil

💵 Julegensere

💵 Julegaver

💵 Julepynt

💵 Julebordkjole

Ukas middag

Maten på thanksgiving slår alt jeg har spist det siste halvåret. Forresten, middagen og desserten var helt magisk, og alle rettene ble servert med en passende vin til! Jeg blir sulten her jeg sitter bare av tanken på maten!

Ukas takeaway

Vi slo på stortromma på torsdag og bestilte oss sushi. Det er lenge siden sist, og sushi er jo såå godt! Vi spiste det til sjakken, som jeg må si begynner å bli utrolig trøttende. Det blir jo remis hver eneste gang! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas gave

Mamma kom hjem fra butikken på lørdag med disse her, som hun tenkte at vi skulle få ta med oss hjem, haha! En makrell-i-tomat-boks med bergensfolk og en med skiensfolk. Passende for oss som nå bor i Skien, og Øystein som er fra Bergen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hvordan har din uke vært?

 

#ukasomgikk #høst #innlegg #blogg #høydepunkt #antrekk #kjole #thanksgiving 

6 thoughts on “Uka som gikk – Uke 47

  1. Så fin uke, og så spennende og gøy å feire thanksgiving 🙂 Jeg håper det er en tradisjon som kommer til Norge, haha. Håper du får en fin uke <3

  2. Så herlig gave dere har fått fra moren din! Å resten av uken din hørtes helt fantastisk ut! 🙂 Min uke har vært så som så, hatt masse koselige planer som jeg har fått gjort, men hatt en liten nedtur som da gjorde så uken ikke var så bra igjen! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top