Uka som gikk – Uke 28

 

 

Bengal

Akkurat nå

Akkurat nå har jeg spist tacorester, gjort unna første styrkeøkt på noen måneder og ellers hatt en veldig deilig og avslappende søndag. Uka ellers har vært fin, men også litt slitsom. Vi kom hjem fra Frankrike natt til søndag og jeg var sengeliggende med feber hele søndagen og mandagen etter. På tirsdag var feberen såppas lav at jeg dro på jobb, men det tok mye krefter, så det var lite overskudd å hente da jeg kom hjem. På onsdag var jeg litt friskere, og det lille jeg hadde av overskudd ble derfor brukt på å treffe Karoline og Elisabeth, for Karoline er på besøk her for første gang på ETT ÅR, etter hun flyttet til Australia. Det var først på torsdag og fredag jeg begynte å virkelig fungere som normalt igjen, med kun mild forkjølelse, og i dag er jeg nesten helt frisk! Øystein, min samboer, vil protestere på at jeg er frisk, siden jeg til stadighet må snyte meg og hoste, men jeg selv føler meg helt fin igjen, og det er så deilig.

 

Ukas produktive dag

Torsdag var den første dagen jeg hadde overskudd til noe annet enn å bare slappe av og sove, så da jeg kom hjem fra jobb turte Øystein å nevne at han syns det hadde blitt ganske så rotete i leiligheten denne uka. Jeg gikk selvfølgelig i full selvforsvar, siden jeg hadde kombinert jobb og sykdom, og heldigvis fikk jeg medhold på det. Men vi fikk i hvertfall leiligheten i perfekt stand igjen denne torsdagen, og sammen ryddet vi stua og badet, støvsugde og vasket badet. Plutselig var det som en bryter skrudde seg på hos meg. Etter at jeg endelig hadde fått pakket ut siste rest av kofferten som hadde blitt liggende siden søndag, begynte jeg også med å skrubbe kjøkkenvasken, vaske kjøkkendører, vaske vegger, støvtørke og vaske alle vinduskarmer i leiligheten, sortere elektronikkskuffen og skifte sengetøy. Øystein kom inn på soverommet da jeg var underveis i skiftingen av sengetøy og lurte på hva jeg drev med. Så da fikk jeg hjelp til å skifte på begge dynene helt på tampen.

Så ja, ukas mest produktive dag var heeelt klart torsdag. Jeg tror bare hodet og kroppen var drittlei av å ikke klare og gjøre noen ting, så det var bare deilig å plutselig ha energi og overskudd.

 

Ukas kos

Å treffe Karoline igjen etter et år var heeelt gull! Jeg kjørte og hentet Karoline, og sammen dro vi til Elisabeth rundt klokka åtte på onsdag og vi ble sittende og fortelle om alt som hadde skjedd på hver vår front det siste året. Vi satt og skravlet til halv tolv, så jeg var såå sent i seng. (Heldigvis) forsov jeg meg dagen etter, så jeg fikk en veldig god natt søvn på tross av sen leggetid. Da var det verdt å stå opp kvart på ni, være på jobb fem over ni og så jobbe til fem, istedenfor fire.

 

Slik så det ut på jobbpulten min på tirsdag da..

Ukas overraskelse

På fredag hadde jeg akkurat avtalt med Øystein at jeg skulle dra hjem fra jobb en time tidligere, siden jeg hadde jobbet inn noen halvtimer tidligere samme uke, da mamma plutselig ringte meg. Hun sa at hun og pappa var i Skien! De parkerte utenfor kontoret mitt klokka tre og kom opp for å se hvor jeg jobbet. Vi kjørte hjem og vi drakk kaffe sammen og spiste jordbær. Det var kjempekoselig, og de ble værende i 30-40 minutter før de måtte kjøre videre hjem.

 

Ukas middag

På fredag ble vi invitert på grilling hos noen venner av oss, Jørgen og Ingrid, som akkurat har kjøpt seg hus. Vi fikk se det fine huset deres for første gang og satt ute og spiste grillmat helt til vi ble spist opp av mygg. Da trakk vi inn i stua og drakk drinker og pratet om alt mulig gøy!

 

Ukas film

I går hadde jeg og Øystein filmdate hjemme, og ble fort enige om at vi var nødt til å se filmen vi begge har ventet på i 15 år, nemlig De Utrolige 2. Den skuffet ikke! Plottet holdt nivå, humoren klaffet, men det som virkelig høynet filmen var de syke animasjonene. Det er så imponerende hvor mye som er gjort, hvor detaljert alt er. Sånne små ting som sytrådene i skjorteknappene på pysjene deres, eller lo på genseren. Hvis du skal se filmen, så anbefaler jeg den å se den med høy kvalitet på en stor skjerm, slik at du får med deg alle detaljene.

Beklager for at ingen av bildene passet til punktene. Det var de bildene jeg hadde tatt denne uka, haha! Ha en god start på neste uke i morgen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top