Planlegging av topptur med telting

Haukelifjellet

Nå sitter jeg og Øystein på hjemmekontor, klare for å dra på årets lengste roadtrip. Den foreløpige planen er at vi skal innom mamma og pappa på Skedsmo for å sette fra oss katten, Bergen, Dale i Sunnfjord, Loen (hvis været er ok), Volda og besøke stedet min bestemor vokste opp, Ålesund, Molde, Kristiansund, Trondheim og Lillehammer. Vi vet ikke hva det faktisk blir til, planen kan lett endres, men det vi er fast bestemt på er at vi skal på en topptur og vi skal overnatte i telt.

Planen var først at vi skulle gå Slogen, en fantastisk topp midt i Sunnmørsalpene, med et perfekt sted å sette opp telt 700 høydemeter fra toppen. Men akkurat nå er det meldt masse regn i hele området, så vi har et par backup-løsninger i Molde og i Kristiansund. Så om det blir en liten topp eller en høy topp, så skal vi i hvert fall oppleve teltlivet igjen. Det er så lenge siden jeg sov i telt sist, og jeg savner det. Derfor gleder jeg meg veldig til en ferie der vi skal sove i telt eller i bilen mange netter. Det er ikke krise å ikke finne et sted å overnatte om man bare har bil og telt med plass til liggeunderlag.

Kart og kompass

Ting som er gjort:

  • Forhørt meg med erfarne fjellfolk, som har gått turen før
  • Ringt DNT Sunnmøre for å få råd
  • Handlet inn turutstyr
  • Printet ut kart fra nettet (ikke optimalt, men får gå) til alle fjellene
  • Printet ut pakkelister
  • Fordelt alt av turutstyr i Øystein og min sekk, én som skal tas med opp til toppen og én med alt det tunge som skal bli igjen i teltet (gjett hvem som får den lette sekken 👼)

TurutstyrTurutstyrTurutstyr

Pakkeliste:

  • 1 stk ryggsekk (til hver)
  • 1 par tursko (til hver)
  • 3 par ullsokker (til hver)
  • 2 buffer (til hver)
  • 2 par superundertøy (topp og bunn)
  • Primus
  • Gassbeholder
  • Regnjakke (til hver)
  • Fleece/ullgenser (til hver)
  • 1 joggejakke (til hver)
  • 1 lue (til hver)
  • 2 sett treningsantrekk (til hver)
  • 1 par votter (til hver)
  • Soveposer
  • Sitteunderlag
  • Liggeunderlag
  • Vannflasker
  • Hodelykt
  • Termos
  • Reisepakke med førstehjelp
  • Kart og kompass
  • Sportstape
  • Toalettsaker
    • Tannbørste
    • Tannkrem
    • Fuktighetskrem for ansiktet
    • Myggspray
    • Solkrem
  • Mange fulladede powerbanks
  • Badedrakt
  • Håndkle
  • Go Pro-kamera
  • Selfiestick til kamera
  • Leselys
  • Toalettpapir
  • Søppelposer

Sekk

Sekk
Fikk problemer med selvutløseren, haha.

Sekk

Min sekk er såå høy, høyere enn Øystein sin, fordi jeg har fått alle de lette klærne, mens han har tatt tunge ting som primus og teltet. Så den er mye lettere enn den ser ut, faktisk. Så nå gleder vi oss til fjellturer, bilkjøring, opplevelser, kulturminner og familiebesøk! Ha noen fine siste uker av ferien, folkens, det skal hvertfall vi 🚙

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top