Påske for meg

 

Påskepynt

Og plutselig var den aller siste dagen av årets påskeferie her. Det har vært en så deilig og lang ferie, og jeg har klart å sette alle tanker på jobb helt på hylla. Jeg har gjort så mye fint og ikke minst har jeg ladet batteriene, slik at jeg er klar for jobb igjen i morgen tidlig.

Påsken er alltid en fin tid. Jeg elsker våren, det er nok min favorittårstid, og påsken kommer alltid på et perfekt tidspunkt i de første vårmånedene. Det er varmt, lyst, friskt og deilig, og man får tid og overskudd til alt det morsomme man ønsker å gjøre.

Nå som påsken er over vil jeg oppsummere litt hva påsken er for meg med en liten liste.

Hjemmelaget påskepynt

1. Pynte en uke før. Siden jeg som regel reiser vekk i selve påskeferien, så liker jeg å pynte uka før. Det bygger opp forventningene og gleden mot påske!

2. Besøke mamma og pappa. Jeg bruker alltid tid med familie i påskeferien. Det er en perfekt anledning til å dra hjem, og samtidig føle at jeg har fått litt fri hjemme for meg selv også. I år har jeg vært så heldig at jeg både har fått være med dem i Portør og så en helg hjemme hos dem!

3. Påskeegg. Jeg blir heldigvis aldri for gammel for påskeegg, og hvert år pleier pappa å sette sammen et påskeegg som jeg får når jeg kommer til dem. Jeg hadde klart å nevne for pappa at jeg har ekstreemt mye godis hjemme for tiden, og at jeg derfor egentlig ikke trenger mer. Da satte han sammen et påskeegg med spekeskinke, øl, kattegodis (til Luna), babybell og noen kjærligheter til meg istedenfor! Det var så omtenktsomt og fint.

4. Påskelam. Jeg er fra en kristen familie, og hvert år har vi derfor påskelam med en vennefamilie av oss. Det er et av årets aller beste måltider, med lam, soppstuing, potetstappe, grønnsaker og verdens beste saus. Dette er et høydepunkt hvert år. I år var intet unntak, og jeg tenker fortsatt tilbake på den deilige soppstuingen, ahh…

Påske

Hvordan er din påske?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top