Oslohelg: Kjoleprøving, god mat og scrapbooking

God mandag!

Åå, for en nydelig og travel helg det har vært, en helg jeg har gledet meg til i lang tid.

I mange måneder har nemlig jeg og Silje, min bestevenninne gjennom 19 år, hatt planer denne helga. Egentlig skulle vi på en bryllupsmesse på søndagen som var, but corona. Så vi gjorde det heller til en helg vi sent kommer til å glemme på vår egen måte!

Helgen startet ved at vi møttes i Oslo i tretiden på fredag og sjekket inn på hotellet. Vi hadde litt problemer med å finne fram, siden det tydeligvis er tre hoteller langs Karl Johan som heter “Karl Johan”, men vi fant til slutt det vi lette etter.

Videre gikk ferden til min aller første brudekjoleprøving! Jeg har vært så spent på dette, og har sett på “Say yes to the dress” helt fra de tidligste sesongene, og nå var det altså min tur til å stå der og prøve ut kjoler. Det aller viktigste med opplevelsen var å luke vekk kjoletyper som jeg har vært interessert i å prøve, men som jeg har vært usikker på om er noe for meg.

Vi møtte Christoffer, en veldig god venn fra ungdomstiden, på Diin i Oslo, og jeg lærte virkelig mye om hva slags muligheter det finnes når man skal kjøpe brudekjole. Én kjole kan bli til mange ved å legge til ulike topper og belter. Nå har jeg endelig en slags følelse på hva slags kjole jeg kommer til å ende opp med. Det blir i hvert fall ikke en prinsessekjole av noe slag, for det kledde jeg ikke. Jeg ble ekstremt kort og stutt, haha!

Silje tok litt bilder mens jeg prøvde, men siden jeg ikke vet hvilken kjole jeg skal ha enda, så har jeg klipt dem, så dere bare kan få en liten teaser:

KjoleprøvingKjoleprøvingKjoleprøvingKjoleprøving

Etter kjoleprøvingen var unnagjort dro jeg, Silje og Christoffer videre til Gandhi, en indisk restaurant rett rundt hjørne fra brudesalongen, og spiste deilig mat og tok en øl sammen. Stakkars Christoffer er midt i eksamenstiden, men jeg er veldig glad vi fikk catchet opp og at han tok seg tid til å være med.

Min og Siljes ferd gikk videre til en pub ved siden av hotellet vårt. Jeg er veldig imponert over tiltakene i Oslo, for hvert eneste sted vi skulle inn måtte vi registrere oss. Det betyr at dersom én som var på den puben i løpet av kvelden blir smittet, er det veldig enkelt for dem å spore hvem fler som kan være i faresonen. Denne regelen gjaldt alt av puber og restauranter virket det som.

Lørdag morgen våknet vi opp og kastet oss over hotellfrokosten. Vi måtte smake på alt av crossanter, frukt, ost, chiapudding, små minipølser og en sykt digg eggerøre.

Silje dro i en konfirmasjonsfest klokka tre, men før det rakk vi å ta ansiktsmasker, se på “Say yes to the dress” og begynne og lage en scrapbook til bryllupet.

ScrapbookSay yes to the dressScrapbook

Klokka sju på lørdag var det praktisk talt duket for helgas andre store høydepunkt: vi hadde booket bord på Fjord Restaurant. Der ventet en herlig meny på fem retter på oss med medfølgende vinmeny. Det å påkoste meg en så fin og god middag er ikke noe jeg vanligvis gjør altså, men det var definitivt verdt det å legge litt ekstra penger i mat denne helga! Det var en nydelig opplevelse og ekstremt god mat.

Menyen var:

  • Makrellstørje
    Agurk – Sesam
  • Krabbe og Jordskokk
  • Stekt Håbrann
    Grønn Tomat – Kosho
  • Stekt Torsk
    Krokkett – Selleri
  • Hvit Sjokolade – Multe – Krydret Eplesorbet

Mat fra Fjord restaurantMat fra Fjord restaurantMat fra Fjord restaurantMat fra Fjord restaurant

Resten av kvelden gikk med til mang et glass musserende, sjokoaldekjeks, godis og jordbær på hotellet, mens vi lo, surra, klipte i bryllupsmagasin og fjaset til utpå natten.

For en nyyydelig og fin helg!

Utenom bussturen hjem da:

God kveld videre, og sorry et litt surrete og kaotisk innlegg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top