Nye tilstander på hjemmekontoret

Selfie

Det nye året har jo vart litt nå, og jeg har vært bitte litt dårlig på å oppdatere her.

Men jeg må si at hjemmekontor går ganske bra for tiden. Jeg har flyttet meg ut i stua der jeg har god plass, rigget opp ekstra skjerm, hentet den ergonomiske kontorstolen min og pyntet med motiverende plakater. Jeg føler litt at jeg har grodd fast her, for nå sitter jeg jo også å blogger på den samme plassen. Det er ikke vits å flytte PCen rundt lenger, når jeg har et så bra oppsett her jeg sitter.

Jeg har til og med rigget opp til videomøter, som er nesten daglig. Jeg fikk en lysring i julegave av Øystein som funker perfekt til å lyse opp ansiktet når det er motlys fra vinduet. Bak meg har jeg et sminkehjørne der jeg kan bli fresh før møtene. Det er superteit, men veldig praktisk. Jeg syns det er litt hyggeligere i kundemøter når det ikke er mulig å se at jeg sto opp for ti minutter siden. I tillegg får jeg litt jobbmotivasjon av å kle på meg arbeidsklær og stelle meg. Men det skjer i mellom slagene når jeg jobber, altså. Jeg har nok ikke kommet dit enda at jeg står opp før jobb for å sminke meg og “gripe dagen”. Klokka åtte dyttes dyna av, klærne dras på og PC’en åpnes, klar for en ny dag.

Hjemmekontor

Kaffe, ekstern mus, hårstrikk, utlegg som skal registreres, blomster, notatbøker, svææær musematte og vannglass er essensielt. 

Hjemmekontor

Boksen PCen står på for å få høyde til møter (🙃) måtte markeres så ikke Øystein skulle kaste den

Frontendplakat

Ny plakat! Fikk i julegave av Silje. Den illustrerer tydelig forskjellen på frontend og backend ❤️

Til lunsj har jeg og Øystein begynt å lage havregrøt med masse eplebiter hver dag. Eplene stekes i kanel og sukker/sukrin og blir såååå godt som topping på grøten. Vi rigger oss foran TVen og ser en episode av Big Bang Theory som en perfekt pause midt på dagen.

I tillegg har jeg begynt å aktivisere meg litt om dagen, og yogamatta ligger klar på gulvet til plutselige behov for å røre på seg, eller til treningsvideoer fra Sats og Funkygine.

For å innimellom koble hodet av kodejobben er det rigget opp et bord med puslespill ved sofaen. Så alt i alt er stua komplett for hjemmekontor nå. Flaks vi driver med sosial distansering, og jeg ikke skal ha besøk, det er det virkelig ikke plass til.

BengalkattBengalkatt

En av mine to kollegaer i huset, ligger og snorker i kurven ved siden av meg hele dagen.

SminkehjørnePuslespill

Så vær så god! En liten oppdatering og litt ekte bilder av hjemmekontoret for en gangs skyld. Litt rotete, men svært praktisk. Alt har sin funksjon!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top