Morsdag

Fler enn meg som hadde en fin helg? Jeg fikk feire morsdag med mamma for første gang på veldig mange år, og det er jeg veldig glad for.

Det er ingen selvfølge å ha en mor, og i hvertfall ikke en som klarer den harde jobben det faktisk er. Det er mange som kan få barn, men ikke alle kan være en mor. Det har vært mye skriverier om vi skal feire denne dagen eller ikke. Et av argumentene er at det skaper et press på de som ikke får det til. De som ikke klarer å være det samfunnet definerer som en god mamma, eller de som ikke klarer å få barn. I tillegg er det en vond og sår dag for alle som ikke har en mor.

Likevel vil jeg feire den og markere den. På samme måte som at jeg ringer pappa på farsdagen, og ville gjerne ha tilbragt den med han. Nettopp fordi det ikke er noen som helst selvfølge at de skulle få det til og at jeg har dem i livet mitt enda. Jeg ønsker å takke dem for det livet de har gitt meg og for at de har prioritert meg. Denne dagen er for meg en påminnelse om hvor heldig jeg har vært og hvilken hard jobb det er å være foreldre. Jeg takker mamma for at hun fikk det til.

Livet går så fort, og for noen kan det være vanskelig å huske på å sette pris på disse tingene. Morsdag, farsdag, valentinsdag og alle disse oppblåste dagene fungerer som på påminner. En påminnelse om å sette pris på de du er glad i.

Morsdagsgave

Denne søndagen var jeg som sagt så heldig at jeg fikk være med både mamma og pappa på morsdagen. Det var koselig at de kom hele veien for å spise middag! Vi hadde sashimi med mangosalat og smuldrepai til dessert. Jeg kan sikkert legge ut oppskrift for sashimien her, om det er ønskelig. Det var dødsgodt, og mamma, pappa og lillebroren min var her til mørket falt på. Det var fint å være sammen en søndag og diskutere allskens dagsaktuelle temaer.

IngredienserDillIngredienser

Kopp

Q: Hadde du en fin helg? 

4 thoughts on “Morsdag

  1. Tusen takk for gode ord, nydelige Elise❤️Takk for den deilige maten du lagde til oss og den fine praten. Kjempekoselig å få være hos dere på morsdagen 😍 Mamma

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top