Mål og planer for juni

Seilkurs med sailon

☀️ God sommer! ☀️
I Skien gikk det fra å regne nesten hver dag (føltes det hvertfall ut som?) til strålende sommer på bare noen dager. Plutselig viste gradestokken over 20 grader og stekende sol hver dag, så sesongen for grilling, bading, turer i skogen og fisking i havet er i gang for fullt. Og apropos fisking i havet, så er det temaet for denne månedens bullet journal:

Bullet journal: mål for juni

Det er ikke noe mesterverk, men jeg har det gøy med det. Og det er vel det viktigste?

En stor del av sommerfølelsen for meg er å komme til havet, ut i båt og å fiske. Det har vært sånn siden jeg ble født, og jeg håper det blir slik for alltid. Jeg har allerede vært et par turer til Portør i år, der vi har hytte, og gleder meg til vi skal feriere videre der.

Da jeg skulle finne fram 17. mai-pynten for noen uker siden oppdaget jeg at det var kommet mye mus i boden. De hadde faktisk spist opp flere stearinlys og det lå musebæsj over alt. I tillegg har dessverre en del klær nedi der begynt å lukte muggent. De siste dagene har jeg derfor hatt vasker på på fulltid nesten, for å få det vekk. Det eneste som virket var å vaske dem på 90grader, men jeg måtte dessverre kaste en del tøy som regelrett var ødelagt. Utrolig kjipt! Jeg burde gitt det til Fretex for mange år siden, men har alltid tenkt at “det kan jo hende jeg får bruk for det igjen”. Huff. Men derfor skal jeg fokusere på å rydde i boden, ta inn alt som kan bli fuktskadet, legge resten i tette bokser fra Clas Ohlson og kaste/selge/gi bort alt vi ikke lenger bruker. Det blir et prosjekt jeg skal ta litt bit for bit i juni.

I mai begynte jeg også på en 5km challenge jeg leste om i et Shape Up-blad. Den går ut på at man fullfører 4 ulike løpe/styrkeøkter i uka, og på den måten skal man forbedre tiden man løper 5km på. Jeg merker allerede forskjell etter bare nesten fire uker! Jeg pleier å erstatte 1-2 økter med en fjelltur i uka, men det syns jeg må være greit. Det skal ikke være noen tvangstanke på noen måte, da er det ikke lenger hverken gøy eller sunt. Det skal gi glede, og det gjør det definitivt nå! Så jeg skal fortsette å gå titoppere med min toppturmakker Rikke.

I tillegg begynte jeg på en 30-dager challenge der man gjør styrkeøvelser hver dag og øker litt for hver dag. Det er planke, pushups og benhev. Nå har jeg kommet så langt at jeg må dele opp pushups og benhev i flere sett. I planken må jeg variere mellom å stå vanlig, stå bare på høyre arm og så stå bare på venstre arm. Noe annet hadde vært umulig! Men det er bare noen dager igjen, så jeg skal fullføre. Det har gjort at jeg endelig har fullført nyttårsforsettet om å komme opp på 20 pushups etter hverandre igjen 💪🏻

Bullet journal: mål for juni

Mål for juni

Helse

✓ Fortsette 5km challenge

✓ Fortsette 30day challenge

✓ Leggetid før klokka 12

✓ Gå flere titoppere

✓ Være aktiv i hverdagen

Kjærlighet

✓ Ha en romantisk middag

✓ Ringe mer

✓ Gå skogstur

Karriere

✓ Vuekurs

✓ Få opp faktureringsgraden

Annet diverse

✓ Rydde boden ned i plastdunker

✓ Bestille sterilisering til Venus

 

Bullet journal: mål for juniBullet journal: mål for juniBullet journal: mål for juniBullet journal: mål for juniBullet journal: mål for juni

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top