Hjemme fra et nordnorskt paradis

Lofoten fra Reinebringen

Kanskje mange trodde jeg og Øystein var ferdig med reising i år? Den gang ei! I helga hadde vi oss nemlig en nydelig tur til vakre Lofoten, for første gang i livet mitt. På torsdag reiste vi med fly til Bodø, der min barndomsvenninne Silje bor med kjæresten sin midt i sentrum. Jeg rakk å gi henne en flåsete (og litt fin da) “Maid of honor”-gave før vi alle fire tok fergen fra Bodø til Moskenes klokken ett om natta, slik at vi ikke skulle komme for sent fram til Lofoten.

Ansiktsmaske på flyplass

Problemet når vi ankom klokka 04:00 var at vi ikke hadde noe sted å være, så vi kjørte av gårde til vi fant en bensinstasjon som åpnet klokka seks, og som serverte mat. Det var gøy å oppleve soloppgangen i Lofoten, for da vi kom var fjellene svarte, men på veldig kort tid kom fler detaljer frem og fargene i omgivelsene ble klarere. Vi ventet på at resepsjonen til rorbua vi hadde leid skulle åpne, og i mellomtiden fikk vi besøkt vakre, hvite strender, skulpturlandskap og et krigsminnemerke.

I løpet av helga har vi fisket masse, vært på topptur på Reinebringen, spilt spill, spist lokal sjømat, vært på roadtrip gjennom Lofoten og Vesterrålen, fått nyte god mat og virkelig kost oss i hverandres selskap.

Jeg og Øystein var ikke hjemme før ett i natt og sovnet som noen steiner med det samme vi la oss, for helga gikk definitivt radig for seg. Jeg er så glad vi fikk gjort mye i løpet av den altfor korte tiden vi hadde der, og satser på at det ikke er for lenge til vi kan dra dit igjen!

Her er noen bilder, mer kommer senere:

Reine RorbuLofoten soloppgangFlakstadstrandFlakstadstrandReine RorbuLofoten fra ReinebringenLofoten fra ReinebringenReinebringenLofoten soloppgang

Krigsminnemerke i LofotenBilde fra fergeturenBilde fra fergeturen

Og med disse vellykkede fergebildene sier jeg god kveld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top