En (rabar)bra helg

Sorry, jeg måtte bare ha den kleine overskriften.

Helgen min har nemlig dreid seg stort sett om nettopp rabarbra. Jeg føler litt at jeg har kastet meg inn i voksenlivet, når en hel helg i mai går med på å høste inn, rense, kutte opp og lage greier av rabarbra… Jeg har laget et par kg med rabarbrasyltetøy, en liter saft, en pai og halvannen liter med likør. Smaken er god, men jeg må innrømme at jeg er drittlei av å håndtere rabarbra nå.

Grunnen til at vi måtte høste inn nå var at det skal komme en ny patch med blader i juni/juli, som skal smake mye bedre. Derfor må man høste inn de gamle, slik at det blir plass. I hvertfall slik jeg forso det. Så det blir nok rikelig med rabarbra fremover! Jeg har fylt tre sånne gjennomsiktige plastposer med biter i tillegg, to som er fryst og én som ligger i kjøleskapet.

Rabarbra

RabarbraRabarbraRabarbraRabarbra

Jeg følte aldri at bunken ble noe mindre… Det har vært mye jobb!

Ellers i helga har jeg slappet av, vært på trening, gått en tur opp på Vestre Vealøs (vi gikk åtte minutter fortere enn i fjor, men det er fordi jeg måtte løpe halve veien opp for å holde følge med de andre langbeinte menneskene), og spist chips til duste-TV. Altså en veeeeldig deilig helg! Det skjer noe i hver eneste helg fremover, så derfor passet det helt perfekt med en rolig helg nå.

Ha en fin uke!

 

 

2 thoughts on “En (rabar)bra helg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top