DIY – Enkel julepynt

Og så var det bare to bitte små dager igjen til jul!

Er du ikke helt ferdig med å pynte, og mangler litt inspirasjon til fin og hjemmelaget julepynt? Her er noen helt enkle tips du kan få laget i dag sammen med en venn, barna dine, kjæresten eller rett og slett alene. Kanskje med en koselig film på TV’en og en god kopp kakao?

 

Julekrans

Du trenger: Metallring (jeg kjøpte en enkel på Søstrene Grene), kvister eller blader av valgtfritt slag, hyssing, teip og enkle julekuler.

Jeg spraylakkerte ringen i kobber, slik at den skulle passe inn med resten av pynten min. Så plukket jeg noen små kvister fra den altfor overdimensjonerte busken vi har utenfor huset og teipet de fast i ringen. Jeg knøt en hyssing til den og hang den opp, og pyntet den deretter med noen små julekuler.

Julekule

Julekule

 

Navnelapper

Du trenger: En gammel bok (gjerne en ødelagt, som det ikke er farlig å ødelegge mer), pepperkakeformer, penn og saks.

Velg en bokside og marker opp en figur ved hjelp av en pepperkakeform og penn. Klipp den ut og lag et hull på toppen, gjerne med en hullemaskin. Skriv med sterk tusj på den ene siden og knyt fast i pakken.

NavnelapperNavnelapper

Juleverksted

 

Flettekurver

Du trenger: Papir i forskjellig farge og mønster og saks.

Dette har kanskje de fleste laget mye før, men jeg kan ærlig talt ikke huske å ha fått det til noen gang alene. Derfor måtte jeg bare prøve meg fram forrige uke og innså hvor gøy og enkelt det egentlig var! Man kan lage så mange fine varianter med forskjellige farger. Her er en god tutorial på hvordan du lager dem, om du ikke vet.

Julekvist

Ha en nydelig bitte lille julaften videre!

One thought on “DIY – Enkel julepynt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top