Så tenner vi endelig det første lys

Adventspynt

Åå, som jeg har ventet på denne dagen. 1. desember og også 1. søndag i advent!

I dag morges var jeg såå trøtt med en gang jeg våknet, helt til jeg innså hvilken dag det var. Da spratt jeg opp, dunket Øystein på ryggen og sa i ekstase at det var 1. desember. Jeg løp bort til kommoden og fant fram begges julegensere og nisseluer, og så åpnet jeg den fine tekalenderen og fant fram en helt unik kalender jeg har fått av tanten min.

Hun er en helt utrolig kreativ og hardtarbeidende person, og har laget en kalender til alle i familien. Jeg fikk med meg en eske med 24 små pakker da jeg var i bursdag der på lørdag, sammen med en liten bok. Den har tanten min skrevet selv, og det er et kapittel for hver dag i advent.

Jeg leste første kapittel høyt for Øystein på senga, og det var skrevet på en så god måte. Boka fikk fram så mange deilige og barnlige følelser om advent, og forventninger til det som vil komme. Den tilhørende pakken inneholdt en liten notatbok med en lapp ved siden av. På lappen sto det at notatboka skulle brukes som en dagbok for adventstiden. Et sted å skrive ned forberedelser, tanker, ønsker og huskelister for den fine og litt travle tiden. Jeg gleder meg til å skrive og tegne i den denne perioden og så dra den fram neste advent for å se hvordan jeg gjorde ting dette året.

AdventspyntAdventspynt

La oss ha en avslappet jul
La oss ha en avslappet jul

Ha en nydelig adventstid!

4 thoughts on “Så tenner vi endelig det første lys

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top