Detox

Interiør

Good mandag!

Det er lenge siden jeg har startet en vanlig jobbmandag med så mye ny motivasjon. Så klart var jeg helt tett og snørrete hele dagen, og svært groggy da jeg kom til jobb, men overskuddet og motivasjonen har vært helt annerledes enn på lenge.

Jeg ble forskjøla forrige uke, og for hver dag som gikk ble jeg mer og mer sliten. Hodet var helt utmattet etter alt det morsomme som hadde skjedd, og det samme var kroppen. På fredag måtte jeg gå hjem og ta resten av dagen på hjemmekontor etter klokka tolv, for jeg klarte ikke å sitte der lenger.

Da arbeidsdagen var ferdig, pakket jeg bagen min og satt meg i bilen. Selv med kul musikk, morsomme podcasts, fin natur og strålende vær, så klarte jeg ikke å være glad eller munter, jeg var bare skikkelig sur og sliten, haha.

Jeg kjørte alene til familiehytta vår i Portør, og de siste ti minuttene av bilturen var det et eller annet ganske magisk som skjedde. Jeg ble mer og mer munter, positiv og lett, og da jeg ankom huset og kjørte den lille toyotaen inn i oppkjørselen, var det som om en knute bare slapp opp inni meg. Alt av jobbstress og mas forsvant og jeg følte en ekstrem indre ro.

I Portør denne helga var det helt øde og stille. Det var ingen lyd av biler eller båter, kun av vind og hav. Jeg brukte lang, lang tid på å bare puste inn den deilige sjølufta, om og om igjen. Som om jeg ikke hadde fått puste på lenge.

Jeg tente opp i peisen, for hytta var kald og hadde stått tom hele vinteren. Jeg måtte koble inn komfyren og kjøleskapet, og så lagde jeg meg litt deilig middag, satte meg under teppet foran peisen og så på en nedlastet C-film fra Netflix på mobilen. Kvelden alene gikk med på å lese blader og bøker, og å gå tur. Jeg følte meg friskere enn jeg hadde gjort siden jeg våknet med forskjølelse, det var som om den vonde halsen og hodet bare slapp opp. Det er utrolig hvor lite som egentlig skulle til.

Interiør

Lørdag kom resten av storfamilien for å ha dugnad på hytta, og så reiste vi alle hjem da vi ble ferdige. Og resten av helga har jeg hatt så mye energi og overskudd! Leiligheten ble vasket, vi gikk laang tur sammen, vi grillet, satt lenge ute i finværet, hadde kaffebesøk og gjorde masse koselig i løpet av hele søndagen. Det fine været som er nå var definitvit ikke med på å ødelegge heller!

Så nå føler jeg at jeg har vært på en slags detox for både kropp og hode i helga. Det trengtes bare én natt på hytta helt alene, og så ble det mye bedre.

Interiør

Håper du også har en bra start på uka! Ha en tipp topp kveld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top