Årets alternative 17. mai

17. mai

Gratulerer med gårsdagen, alle sammen!

Her var det hvertfall en dag over all forventning. Den startet kjempefint med champagnefrokost for to her hjemme. Vi gjorde det veldig enkelt med bare kokte egg og rundstykker, siden det var så mye annet som skulle ordnes denne dagen. Jeg og Øystein skålte med hverandre, før vi gikk i gang med To Do-lista for dagen.

Plattingen ute ble pyntet, dørhåndtak ble swipet over en ny gang, antibac plassert ut, muffins fikk glasur, lefser ble wrappet, søppel tømt, ansikt sminket, hår krøllet og sølje mistet. Ja, jeg oppdaget plutselig at den største søljen på bunaden manglet. Det er kanskje litt av grunnen til at jeg ble litt for panisk da de første gjestene kom og det første de gjorde var å si “Men det er jo ikke så mye plass i kjøleskapet til drikken, Elise?”. Jeg hadde glemt å si i fra at man burde ha med kjølebag, slik at vi unngikk at alle åpnet og lukket kjøleskapet til enhver tid. Jeg virket sikkert litt som en germaphobe, men det er jo tross alt en pandemi og jeg var i utgangspunktet stressa, haha.

Men vi endte opp med en god løsning: En bøtte med isbiter og kaldt vann! Den hadde nok plass til at hver av gjestene kunne ha en enhet i den om gangen, slik at det alltid var en kald en til neste runde. Jeg plasserte også ut antibac på bordet ute der vi satt og ved inngangen, slik at alle som skulle inn i huset brukte det først. Jeg klarte heldigvis å roe meg etter mitt første stressutbrudd, og da dukket også sølja mi opp. Den lå selvsagt der jeg hadde bøyd meg over for å plukke opp bunaddskoene mine. Fjo!

Bunader
En eller annen sa “La oss gjøre yogaposer”

Veteranbil og bunadVeteranbil og bunadBunaderBunader

Utenom starten ble dette kanskje den roligste og minst stressende 17. mai’en jeg har feiret på en stund. Det var så deilig å slippe dårlig tid og tett program hele dagen. Som Ingrid så fint sa det “Men Elise, i dag skal vi jo absolutt ingen ting”. Kjempedeilig! Det bugnet av god mat, været var topp, vi lekte leker, skålte og hadde det morsomt hele dagen.

Utover kvelden var vi ganske få igjen, og da risket vi oss opp i stua. Det har ikke vært noen andre i den stua siden starten av mars, så det var veldig uvant å plutselig ha besøk igjen! Selv om vi var inne var vi forsiktig med nærkontakt og lignende, men det var likevel noe veldig befriende og fint ved å være sammen på den måten igjen. Vi fikk sunget og danset, og kvelden rundet av relativt tidlig. Alt i alt en veldig fin og koselig nasjonaldagsfeiring!

Innendørs festInnendørs fest

Hvordan har din feiring vært?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top