Adventure Time: Seilkurs med SailOn – Videoo

Seilkurs med sailon

Endelig fikk jeg publisert en video fra den første helga jeg var på seilkurs! Nå har jeg både vært på Nybegynnerkurs og Kompetent Mannskap-kurs, begge hos SailOn i Stokke. Det var vært veldig lærerikt og spennende, og å seile innebærer definitivt mye mer enn det jeg hadde trodd. Nå sitter jeg og leser gjennom lærebøkene jeg har kjøpt, slik at ikke kunnskapen skal gå i glemmeboka med én gang.

Forrige helg var vi ute og seilet med åpent hav ved siden av oss da vi plutselig ble truffet av et vindkast på 13 sekundmeter vind, som er mye når man nesten ikke hadde noe i utgangspunktet. Båten sto helt skrått på siden, med kanten dyppende nedi vannet før vi fikk kontroll på seilene. Det var kjempekult å få sett naturkreftene i full sving, og kan bare tenke meg hvordan det er for de som opplever slike (og mye, mye større) vindkast konstant ute på åpent hav.

Det begynte også å regne en del, og det var ganske kult å gå rundt og ordne i seilene frampå båten i fullt pøsregn. Man sluttet å bry seg om man ble våt, det viktigste var bare å få båten til riktig sted sammen som et team. Alle var engasjerte til å bidra til alle oppgavene. Og det var ekstra deilig å trekke soveposen godt rundt seg når båten var satt i havna igjen i 10-11-tiden på kvelden.

Her er en video fra Nybegynnerkurset, det ble ikke tid til å lage noen video på kurs nr. 2. Beklager for at videoene mine får så dårlig format, den youtubefunksjonen her er ikke helt optimal.

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top