Luna på eventyr

Det har blitt etterlyst flere katte-innlegg her på bloggen, så du som er lei av å lese om Luna får bare scrolle videre, haha! Man kan virkelig ikke tilfredsstille alle.

I helga var første gangen siden vi fikk Luna, at hun var utenfor tomta vår. Vi tok henne nemlig med oss til mamma og pappa på Skedsmo da vi var invitert på thanksgiving. Litt forhistorie først: Hjemme hos mamma og pappa bor det en annen katt som heter Belle. Hun har jeg hatt fra jeg var 11 år, og vi er alltid sammen når jeg er hjemme på besøk. Hun pleide alltid å sove på mitt rom da jeg bodde hjemme og hun var generelt mye sammen med meg. Belle har aldri vært noe glad i andre katter, mye sikkert fordi hun har vært i slosskamper siden hun var kattunge.

Derfor var ikke forventningene så store da Luna, vår nye katt, og Belle skulle møtes for første gang. Og det gikk akkurat slik man kan tenke seg. Det første Belle gjorde da hun oppdaget Luna var å hvese, for det har aldri vært andre katter inne i hennes hus før på den måten. Hun prøvde med alt hun kunne å markere området som sitt eget og skremme vekk Luna. Luna på sin side forsøkte seg først på noen små mjau før hun også tok til hvesingen, en laaangt mer puslete hvesing, haha.

De så på hverandre en stund, helt til Belle til slutt gikk opp i tredje etasje, og der ble hun, stakkars. Så Lunas første møte med mamma og pappas hus kan man ikke akkurat si var på topp. Men hun beholdt virkelig motet oppe, for da Belle hadde forsvunnet var hun i full gang med å undersøke hver eneste krik og krok. Hun var på hvert eneste bord, hver eneste hylle og i hvert eneste kott. Hun sov greit den natten, men vekket oss opp tidlig dagen etter for at vi skulle være med på å utforske mer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi kom hjem til Skien på lørdag var hun mildt sagt sliten etter et halvt døgns oppdagelsesferd og lang biltur, og hun sov som en stein på sofaen i timesvis etterpå.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette var Lunas første eventyr, og jeg håper det blir mange fler i årene som kommer! Å kjøre bil med henne var veldig enkelt og greit, og hun var rolig under bilturene. Det er veldig greit å vite at jeg bare kan ta henne med meg, og ikke trenger noen til å passe henne hver gang vi skal vekk!

Ha en nydelig tirsdag kveld!

 

Q: Har du noen erfaringer med katt som møter annen katt? Gi meg gjerne tips til jula, for da skal de møtes igjen!

 

#høst #katt #dyr #katter #eventyr #adventure #bengal

6 thoughts on “Luna på eventyr

  1. For ein nydelig katt! Eg og kjæresten har sett på typ samme katterase 🙂 Kan du fortelle litt om den? Er den kosete og glad i mennesker? Går den fritt ute?
    Ønsker deg ein herlig tirsdagskveld <3

  2. Susanne Moen Øy: Såå koselig 😀 Hun er veldig koselige og glad i mennesker <3 Vi har ikke begynt å slippe henne ut uten oss enda, men vi er innimellom ute med henne å bånd. Hun er bare fem måneder, og det er ikke så lett å komme seg ut og inn fra leiligheten, men tror vi skal etterhvert 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top