Full vaskeguide for året

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De fleste som har fulgt litt med på bloggen min en stund har fått med seg at jeg hver mandag skriver en ny to do-liste med gjøremål for uka. Det har blitt fast rutine, og det er et innlegg jeg ønsker å alltid klare og luke inn på mandager, for det er det innlegget flest sier de blir inspirert av.

Det kanskje ikke alle vet er at jeg lager disse listene ut i fra vaskemål jeg har satt meg for et helt år. I jula i fjor fikk jeg en bok som heter “Listelykke” og der er det noen egne sider der man kan planlegge hva som skal gjøres daglig, ukentlig, annenhver uke, hver sesong og hvert år. I tillegg er det rom i kalenderseksjoen i boka til å skrive ned hver ukes oppgaver, og der fordeler jeg de månedlige oppgavene ved starten på hver måned, slik at de blir fordelt jevnt utover. Oppgavene for hver sesong og år blir også fordelt.

 

 

 

 

Daglig

✧ Sette på oppvaskmaskin

✧ Vaske kaffetrakteren

✧ Tømme søpla

✧ Vanne urtene

✧ Vaske over kjøkkenet

✧ Ta ut av oppvaskmaskinen

 

 

Ukentlig

✧ Støvsuge

✧ Vanne blomster

✧ Vaske klær

✧ Vaske badet

✧ Bytte håndklær

✧ Ukeshandel

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Annenhver uke

✧ Bytte sengetøy

 

 

 

Månedlig

✧ Tørke over alle lister

✧ Støvtørke overflater

✧ Vaske bilen

✧ Rydde bilen innvendig

✧ Rydde kjøkken- og kjøleskap

✧ Klippe gresset

✧ Vaske vinduer

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hver sesong

✧ Vaske kjøleskapet

✧ Vaske ovnen

✧ Skifte dekk

✧ Vaske bak tunge møbler

✧ Matche sokker

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Håper dette innlegget var til inspirasjon og hjelp for noen til å komme i gang og få struktur på vaskeplanene sine! Det blir mye gøyere når man har system på det, så det ikke blir noe som henger over deg uten at du har orden på når du gjorde de forskjellige oppgavene sist.

Nå stikker jeg avgårde til Oslo for å delta på Webdagene! Ha en veldig fin dag!

8 thoughts on “Full vaskeguide for året

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top