DIY

Urtehage – Status etter 5 uker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå har jeg holdt på med urtene i fem hele uker, og for noen av dem har det skjedd veldig mye. Jeg gir dem dessverre altfor like kjærlighet, så mange ser veldig skrantene ut, men jeg skal skjerpe meg! Fra nå av skal jeg ta enda bedre vare på dem. 

Den største forandringen fra forrige uke er at paprikaen plutselig har begynt å vokse en del. Jeg var jo bekymret for at den ikke kom til å vokse i det hele tatt, og nå har den fått opptil flere skudd. Tomatplanta begynner jeg å lure på om jeg allerede er nødt til å plante ut i en større potte, for den vokser fort. Jeg fikk jo også anbefalt av gode Catrine at tomatene burde plantes ut i mange forskjellige potter, fordi de stjeler all jordas næring. Får se når jeg tar meg tiden til det!

Slik at det altså gått med alle sammen:

For to uker siden:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tomat, rosmarin, chili.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sprier, markjordbær.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fra foran til venstre: Peppermynte, paprika, persille, ruccola, dill.

Jeg tror jeg har klart å slippe et paprika- eller chilifrø oppi peppermynte-jorda, for det har vokst én enkel liten spire opp der som ikke passer inn med de bitte små andre vekstene som stikker opp av jorda. Det blir spennende å se om det blir chili eller paprika som vokser fram! 

Håper dette var spennende for noen å se, personlig syns jeg det er veldig gøy å følge med på ting som vokser, haha!

Q: Har du drevet med urter før?

8 thoughts on “Urtehage – Status etter 5 uker

  1. Oh yes, nå er fin tid å potte om tomatene, ser de har fått fine stilker mange av de! Er kanskje ikke alle som overlever å bli potta om og noen har kanskje festa seg sammen, men de tykkeste fester seg nok raskt i egen jord/potte 🙂 Ser bra ut! Forsatt masse lykke til, artig prosjekt dette her.

  2. Maiken Johnsen: Det er veldig artig 😀 Det merkes at det er vanskeligere nå om høsten enn om våren, så sådde på et litt feil tidspunkt! Men noe blir det jo uansett da 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top