Hvordan være alene

Skal du tilbringe fredagskvelden alene i morgen? Du er garantert ikke den eneste, og vi har nok nesten alle hatt fredager som har vært litt kjipe fordi vi har sittet alene og følt på at alle andre er sammen med noen denne dagen. Mitt aller beste tips da er å planlegge kvelden litt i forveien, og gjøre den skikkelig koselig. Her er min guide til en superkoselig kveld for deg selv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aktiviteter

1. Hjemmespa

For meg er det å ha hjemmespa alltid en klassisk vinner når jeg skal være alene. Det løfter opp stemningen og gjør at jeg føler det er en god grunn til at jeg er alene, og det er å pleie meg selv.

Det du trenger for hjemmespa er:
– Ansiktsmaske
– Ansiktsskrubb
– Kroppsskrubb
– Hårkur
– En god bodylotion
– Fuktighetskrem for ansiktet
– Neglfil
– Neglelakk
– Fotbad-såpe (eventuelt grønnsåpe)
– En god fotkrem
– Deilige, rene og mye klær

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2. Se en morsom, koselig eller spennende film

Når jeg er alene ser jeg så mye mer filmer enn ellers! Spesielt fredag kveld, da føler jeg det er film-dag. 

Dette er mine filmanbefalninger til en filmkveld alene: 
– Bridesmaids
– How to be single
– The Intern
– Lovlig blond
– Mamma Mia
– Beauty and the Briefcase
– Mean girls
– Kong Fu Panda

Haha, dette er mine Go To-filmer! Jeg kan se de om og om igjen uten å gå lei, og spesielt The Intern blir jeg skikkelig motivert av. Samtidig er alle disse filmene helt passe “spennende”, og du trenger ikke følge så nøye med for å få med handlingen, og det er jo greit om man kombinerer med andre ting, som å lakke negler, nappe bryn, tegne, male eller annet du kan holde på med.

3. Les bøker eller blader

Å lese kan være både beroligende og lærerikt, og er jo helt klart en aktivitet som er perfekt når man er alene. Sett deg til rette i en god stol med noe snacks og les deg gjennom kvelden. 

4. Syng!

Syng masse, og syng enda mer! Når du er alene kan du danse og synge akkurat så mye du vil, helt til naboene klager. Da jeg bodde alene kunne jeg sette på helt syke dansesanger og ta helt av for meg selv. Jeg syns nesten det er litt trist at jeg ikke gjør det lenger, men plutselig skjer det igjen når jeg er alene hjemme. Det er ikke akkurat en aktivitet som er like gøy når andre er til stede, haha! Jeg elsker å sette på karaokevideoer på TV’en og ha karaoke for meg selv. Det er kjempegøy!

5. Bli en handywoman

Puss opp noe du har hjemme, eller planlegg hvordan du skal pusse opp et rom eller noe annet. Planleggingen i seg selv kan være kjempegøy! Bli inspirert av TV-programmer som “Rom123” og let på nettet etter hvordan andre gjør ting. Let etter ting som kunne vært gjort annerledes i hjemmet ditt. Trenger du en hylle? Det er mange kule tutorials på stilige hyller på Pinterest og Youtube! Ikke engang kreativiteten setter grenser, for det er så mye DIY rundt på nettet du kan ta av. Det var et helt åpent hint til at dere burde sjekke ut mye DIYs her

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mat og drikke

Snacks

Det finnes så utrolig mye både sunn og usunn snacks, men mine anbefalinger er disse:
– Vannmelon
– Paprika og agurk i dip
– Smågodt
– Sørlandschips
– Jordbær
– Søtpotetchips (du høvler en søtpotet, smører inn med olje, krydrer og setter i øvnen til de blir sprø)
– Sushi
– Usaltede cashewnøtter med tørkede tranebær
– Iskrem

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Drikke

Å ta seg en liten drink alene er nedskrytt. Det betyr ikke at du har et alkoholproblem om du ønsker å bli hakket mer fnisete og roe det litt ekstra ned med et glass av noe godt. Det du derimot må passe på er om du er veldig lei deg for at du er alene hjemme på en fredag, da må du ikke kompensere med alkohol, for da kan vondt bli verre. Det finnes nok av godt å drikke uten alkohol til at det skal bli noe problem! Men her er mine favoritter på en fredagskveld:

– Pepsi Max
– Te
– Solbærvin
– Pina Colada (hvertfall nå i varmen, nam!)
– Milkshake
– Sjokolademelk
Jeg skulle gjerne sagt “Jordbærmelk”, men siden vi enda ikke har fått Nesquik Jordbær tilbake på markedet, må jeg holde det til sjokolademelk.. Dersom du vil ha jordbærpulveret tilbake i butikken, så trykk her!

 

Håper guiden min var til hjelp og at fredagen blir en koselig dag for ALLE! Ha en super torsdag videre.

3 thoughts on “Hvordan være alene

  1. hender ofte at jeg tilbringer ettermiddagene alene, da samboer er på ettermiddag til klokken 23, og da koser jeg meg alltid med en god film eller serie 😀 liker også å rydde og ommøblere litt og sånt 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top