10 ting jeg vil gjøre i mai

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1. Dra på roadtrip

Det er viktig å gjøre noe ordentlig koselig ut av den lange turen vi skal på i helga, som er ni timer hver vei til og fra Dale i Sunnfjord. Jeg har googlet steder vi kan stoppe og spise, og fine steder å se på veien! Jeg håper det blir både gøy og koselig. Det er hva man gjør det til selv!

2. Bruke bunaden min

Bildet nedenfor viser siste gang jeg brukte bunaden, og det var 17. mai i fjor. Det er altså et helt år siden sist! Den er så fin, så jeg gleder meg veldig til å dra den fram igjen. 

3. Bake kake

Er det noen som har noen tips til kaker jeg kan lage til 17. mai? Jeg vil lage gulrotkake, pavlova, cupcakes og sjokoladekake, og jeg aner ikke hva jeg skal velge! Har noen en bra oppskrift? Noe som er ekstra godt? Og som i tillegg kan pyntes til å bli en super 17.mai-kake?

 

4. Lage nasjonaldagpynt

Jeg gleder meg skikkelig til å gå bananas på Nille og hamstre inn til å lage pynt til 17. mai! Det blir så koselig. Jeg tror jeg skal gjøre som jeg gjorde før påske, å begynne pyntingen litt før! Da får jeg litt mer ut av kosen det er å ha et pyntet hus. Jeg må prøve å finne noen kreative ideer til pynt man kan lage selv uten at det trenger å koste altfor mye.

 

5. Dra på dugnad i Portør

Nå er det tid for den årlige dugnaden i Portør. Det må litt arbeid i året til for å at hytta skal bli ordentlig i stand. Kanskje setter vi den lille båten vår på vannet og? Hele storfamilien skal samles og gjøre en felles innsats for å ordne alt. 

6. Ha sommerfest med jobben

Det er snaaart på tide med sommerfest med jobben, og det gleder jeg meg veldig til! Jeg er veldig spent på hvordan det blir, for julebordet var jo så gøy, og jeg håper dette blir like bra.

 

7. Ha jentekveld

Vi trenger en ordentlig jentekveld igjen! Det er noe eget i det å bare være jenter en hel kveld sammen. Jeg håper vi får danset og ledd hele kvelden! Om det blir typ slumberparty med snacks, ansiktsmasker og teite serier, eller kjoler, høye hæler og dansegulv er egentlig det samme. Vin, latter og kos blir det uansett!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

8. Holde champagnefrokost

Jeg har tre krav for min 17.mai i år, og det er 
1. Jeg og samboeren min skal feire sammen.
2. Jeg skal bruke bunad
3. Jeg vil på champagnefrokost

Det er langt i fra en selvfølge at noen andre skal gidde å holde champagnefrokost, så da gjør jeg det selv! Jeg gleder meg masse.

 

9. Gjøre hjemmet i stand til 17. mai

Jeg gleder meg til å vaske, rydde og pynte! Det kommer til å bli så koselig her. Dette skal bli en superduper 17. mai!

 

10. Begynne på målet om å gå titoppern

Turistforeningen i Grenland har et veldig kult opplegg de har holdt på meg i mange år, som går ut på at de avslører et visst antall topper i året og man skal bestige 10 av disse i løpet av et halvt år. Dette vil jeg få til i år! Du kan lese om de forskjellige toppene man kan velge mellom her.

8 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i mai

  1. Lykke til med alle de tingene! Det kommer du til å klare fint. Og så gøy med toppturer i nærområdet (jeg vet ikke hvor nært eller fjernt det er).
    Ha en fin kjøretur, pass på det er fremdeles frost på morgenen i fjellet!

  2. Er misunnelig på dere som har 10 ukjente, flotte fjellturer i vente😀ser kjempefine ut! Vi gleder oss veldig til å treffes i helgen! Blir stas!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top