Vidunderdrikken sitronvann

Sitronvann

Hvordan få i gang dagen på best mulig måte? Et stooort glass med lunket sitronvann!

Som et januarmål begynte jeg med dette for flere uker siden, og jeg kan ikke dokumentere noe som helst, men jeg føler meg hvertfall veldig pigg og fresh etter et glass vann med sitron er konsumert. Grunnen til at jeg begynte med dette var både fordi en app jeg hadde sa det var lurt å begynne dagen med å drikke vann etter en lang og tørstefull natt, men også fordi det visstnok har mange helsefordeler.

I andres blogginnlegg og i artikler på nett, deriblant artikler fra helsekostsider, kan man lese om denne magiske vidunderdrikken. Den skal være slankende, rense leveren, gi bedre fordøyelse og skal balansere PH-verdiene i kroppen. Og når man drikker dette hver dag føler man seg dermed veldig sunn og frisk. Sitronen er til og med så magisk at den kan skylle ut alle giftige stoffer som jeg går rundt og bærer på. Hver dag begynner med en detox! Ikke at jeg visste jeg hadde noen giftige stoffer, jeg er tross alt ikke syk, så veldig mye gift kan det vel ikke være? Joda, ifølge disse artiklene har vi massevis av giftstoffer som må ut. Heldigvis finnes det sitron som kan hjelpe oss med dette, siden kroppen helt klart ikke er laget for å klare dette selv.

Til min store skuffelse leste jeg at sitronvann ikke har noen dokumentert effekt på noen av disse områdene. Det er hverken slankende, det renser ikke leveren, det gir ikke bedre fordøyelse og balanserer heller ikke PH-verdiene i kroppen. Takk for den, kliniske ernæringsfysiologer. Nå må jeg gå hjem og fortelle samboeren min at han hadde rett. Igjen.

Men noe sitronvannet faktisk bidrar til er å gjøre vann til en viktig del av morgenrutinen, for vann er veldig sunt. Og man skal ha i seg mye av det. Og om en sitronskive eller ti hjelper til med å motivere en til å drikke mer vann, så er det veldig bra. Så et stort glass med vann skal jeg fortsette å drikke hver morgen, noen ganger med sitron, noen ganger uten. Fordi det er digg. Så får kroppen min ta seg av å bli kvitt ting som ikke skal være der, det har den tross alt fått fint til i snart 25 år.

SitronvannSitronvannSitronvann

When life gives you lemons make sitronvann

SitronvannSitronvannSitronvann

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top