Instagram easter egg

sdr

Nå som påsken er over syns jeg det passer seg med et lite easter egg jeg oppdaget i dag! Dessverre blir det ingen webleksjon i dag, for jeg har rett og slett ikke hatt tid til å skrive en. Det tar fryktelig lang tid. Men her får dere et supert tips istedenfor. 

Det kan godt hende at folk her allerede vet om denne funksjonen. Jeg fant ut av den i dag, så for meg var det sykt kult.

I påsken var jeg jo hjemme hos mamma og pappa, og da spurte mamma plutselig “Betyr ‘Arkivere’ å slette? Jeg trodde det betydde at jeg lagret det ned på telefonen!”. Da hadde hun vært inne på Instagram og arkivert et av bildene sine. Jeg har sett flere steder der “Arkiver” blir brukt som et elendig ord for nettopp “Slett”, så jeg sa at jeg trodde det var riktig. Hun ble jo litt fra seg, for det var et veldig fint bilde hun ikke lenger hadde på egen telefon. Det var jo grunnen til at hun ville lagre det i utgangspunktet. Siden har jeg vært veldig irritert på instagram for å bruke et så dumt ord for å slette bilder, helt til jeg selv gikk inn og så dette:

Det står jo både “Arkiver” og “Slett”? Så jeg valgte et gammelt bilde helt nederst på Instagrammen min og valgte “Arkiver”. Jeg reagerte først på at jeg ikke fikk noen spørsmål om “Er du sikker på at du vil slette bildet?” dersom dette var det som faktisk skjedde. Så begynte jeg å lete litt rundt på Instagram og oppdaget denne knappen:

Det ER faktisk et arkiv! Og jeg som trodde det bare var et dårlig ord! Og her kan du hente inn og ut bildene dine som du vil og “designe” instagrammen! Det er jo sykt kult, for de som er opptatt av sånt. Da slipper man at bildene sine blir borte for alltid når man ikke vil ha de synlig på instagrammen lenger og. 

Man får bildet fram igjen sånn her:

Så nå vet alle det. Beklager for et kjedelig innlegg for alle som visste det, men jeg syns faktisk dette var veldig kult. Jeg visste ikke om det fra før!

Ha en superbra onsdag videre!

Visste du om denne funksjonen? 

11 thoughts on “Instagram easter egg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top