Min vei til utvikler

Hei, og velkommen til bloggen min! Tenkte første innlegget skulle starte med hvorfor jeg kalle meg “FrkFrontend” og hvorfor jeg har laget denne bloggen i det hele tatt. 

Jeg fikk et plutselig ønske om å fortelle litt om yrket “utvikler”. Jeg visste selv svært lite til ingenting om det da jeg skulle finne ut av hva jeg ville bli. 

 

Som barn ønsket jeg å bli dyrlege. Dette var fordi jeg var fryktelig glad i dyr. 

Deretter ville jeg bli sanger, fordi jeg var så glad i å synge.

Senere ville jeg bli sykepleier, siden jeg var glad i å hjelpe mennesker. 

Da jeg endelig ble så gammel at jeg skulle søke utdanning, ville jeg drive med økonomi, siden jeg syntes det var gøy. 

 

Jeg søkte rundt og sjekket ut forskjellige økonomi-studier rundt om i Norge. Da kom jeg over et studie der første året innebar diverse datafag og de to neste hadde samme fag som en del av de rene økonomi-studiene. Genialt, tenkte jeg. Data er jo kjekt å kunne uansett. Studiet het Informasjonssystemer.

Det var et rent hell at jeg kom over dette studiet, for etter jeg hadde startet, innså jeg at koding var langt morsommere enn jeg hadde trodd. Jeg hadde ingen erfaring med det fra før, og det var vanskelig, men gleden av å skape noe eget var utrolig deilig. Jeg innså at det var utvikler jeg ville bli!

Det første året for Informasjonssystemer-studenter var felles med studenter som studerte Informatikk, en annen bachelorgrad der alle tre årene var fokusert på diverse datafag. På tampen av det første skoleåret byttet jeg over til Informatikk, og det har ikke vært et sekund jeg angret på at det gjorde nettopp dette. 

Nå er jeg utdannet utvikler og jobber med Webutvikling i en bedrift i Skien. Jeg har mye fokus på å kode fram det brukeren kan SE på en hjemmeside, og tittelen min er derfor “Frontend-utvikler”.

 

Tenkte å fortelle litt om hverdagen som webutvikler utover på denne bloggen, så om man interessert, er det bare å følge med!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top