Uka som gikk – Uke 12

Akkurat nå: 

Nå sitter jeg på stua til mamma og pappa og nyyter ferie! Det kan være det blir korte blogginnlegg framover, for det er så deilig å bare slappe av, og ikke føle på noe ansvar. 

 

Ukas høydepunkt: 

Det har vært mye fint som har skjedd denne uka, og også flere høydepunkt. Det var gøy å dra ut og spise på tirsdag, komme hjem til bursdag med mammas familie på fredag og feire bursdag med pappas familie på lørdag. Jeg er veldig takknemlig for alle gode tanker og alt jeg har fått. 

 

Ukas høydepunkt på jobb: 

På fredag hadde jeg en helt fantastisk dag på jobb. Vi hadde påskeeggjakt, vafler og kaffekos, alt på én dag. Jeg greide å heve meg over mitt eget konkurranseinnstinkt og ha det veldig morsomt, selv om jeg bare fant ett eneste egg, haha! 

dav

 

Ukas stolteste øyeblikk

På torsdag hadde vi den siste leksjonen av weddesignkurset vi har holdt for barn denne måneden. Det var så veldig koselig, og alle barna var så fornøyde etterpå. Vi fikk masse positive tilbakemeldinger om at de hadde lært masse, hadde hatt det gøy og at kurset generelt hadde vært bra. 

Det er veldig gøy å kunne lære bort noe av egen kunnskap, for jeg mener at koding er så viktig å lære bort til ungdomsskoleelever. Da får de kunnskap om hva som ligger bak en hjemmeside allerede i tidlig alder, og kan utfolde seg og skape fremtidens webløsninger. Jeg var veldig stolt i å ha tatt del i deres første kunnskaper om webdesign.

dav

 

Ukas mest leste innlegg: 

Ukas mest leste innlegg ble ikke skrevet denne uka, men definitivt mest lest! Det ble mer lest denne uka enn forrige uke, faktisk. Det var det her innlegget om å lage egen påskepynt hjemme som fikk mest klikk. Veldig gøy at så mange var interessert i å få litt tips!

dav

 

Ukas gave: 

Jeg har jo fått så mange fine gaver denne uka i bursdagsgaver, og jeg skal ikke velge ut den beste av de. Så ukas gave er ikke til meg, men fra meg! Fra meg, lillebroren min og samboeren min til storebroren min for å være mer presis. 

For noen uker siden fant jeg ut at et av mine og broren min sitt favorittband skal spille i Norge på bursdagen hans, så jeg måtte klikke hjem et par billetter, en i gave til han og en til meg. Det ble jo tidlig å gi gave allerede nå når han har bursdag i september, men vi kunne ikke risikere at han kjøpte seg de selv, haha!

 

Ukas tanke: 

Jeg skulle ønske folk kunne se litt mer nyanser i alle diskusjoner. Vi båssetter hverandre før vi i det hele tatt har fått argumentert. Forsvarer du FRP er du rasist, forsvarer du rødt er du kommunist, har du tatt restylane er du for alltid et dårlig forbilde, er du feminist hater du menn, støtter du innvandring er du naiv, legger du ut et bikinibilde fremmer du anoreksi, kritiserer man er man en mobber, forsvarer man ulven hater man sau, forsvarer man sauen hater man ulv. 

Kan vi ikke snart begynne å se hverandres poenger. Ok, så er man ikke enig i deres argumenter, men vi må prøve å sette oss inn i hva kjernen av poenget til andre er før vi båssetter dem som det ene eller det andre. For de aller fleste saker har et godt poeng i utgangspunktet. Tar man tak i det poenget, og sammen ser etter alternative løsninger, heller enn å hate hverandre og missforstå, så tror jeg vi kan finne mye bedre løsninger på alt. 

Så til alle parter i diskusjoner: Se nyanser, se personen og ikke sett hverandre i båser. PLIS.  

 

Ukas måltid

Må definitivt bli måltidet vi hadde på Jacob & Gabriel på tirsdag. Namm!

dav

 

God søndag videre! 

14 thoughts on “Uka som gikk – Uke 12

  1. Geekian: Ååå, så gøy! 😀 Det har vært mitt favorittband siden jeg var 14! Men jeg har aldri hatt anledning til å dra på en av konsertene. Så jeg gleder meg noe vilt!

  2. Så fin uke, og så flott at du holdt foredrag i webdesign for elever i ungdomsskolen! Og helt enig med deg angående debatt og diskusjoner, en veldig fin tanke du tok opp 🙂

  3. Et veldig fint innlegg! Utrolig mange ting jeg ville kommentere, håper jeg husker alt:
    Gratulerer med dagen på etterskudd, helt enig med deg at å gi en gave som betyr noe spesielt til noen andre er som regel mye kjekkere enn å motta en like spesiell gave. Tror det er fordi det er vanskeligere å finne den spesielle gaven for å gi bort.
    Gratulerer med vel gjennomført kurs, håper det ga mersmak, for jeg mener det er utrolig viktig at flere arrangerer slike kurs og ikke at det gjørs av ‘typiske nerder’. (setter folk i bås allerede. 😀 ) Poenget mitt er at det er kult at dere er damer som gjør dette, som motbeviser noe ungdom i alle år har og mest sannsynlig kommer til å fortsette å gjøre: Sette seg selv og andre i båser og dermed begrenser seg selv.
    God ‘ukens tanke’. Du har helt korrekt.
    Ha en god påske!

  4. Ingrid; voksen tilslutt: Tusen takk for en utrolig koselig kommentar! 😀 Jeg er enig, jeg har selv fått høre så mye at arbeidsplasser vil ha “nerder som har kodet på gutterommet istedenfor å være sosiale”. Selv om man definitivt ikke trenger å være noen klassisk “nerd” fordi man er god til å kode! Det er noe alle kan gjøre, og det er et fantastisk spennende yrke 😀

    God påske <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top