DIY

DIY – Påskepynt

dav

Nå nærmer påsken seg med stormskritt! Det er bare åtte dager til palmesøndag! Jeg elsker påsken, og får så påskestemning nå som sola har begynt å titte fram for fullt. 

Jeg skal ikke være hjemme i påskeferien, så jeg har valgt å pynte allerede nå, hehe! Da kan siste arbeidsuka før påskeferien være stemningsfull og bygge opp forventningen til ferien. Jeg skal ta meg fri mandag, tirsdag og onsdag i påskeferien, så det blir en full uke hos mamma og pappa! 

I år ville jeg lage egen påskefynt med farger som passet til det oppussede bordet mitt! Jeg sparer også mye på å kjøpe noen fjær, finne noen pinner og kjøpe 5-kroners egg og male dem, enn å kjøpe alt nytt og ferdiglaget!

dav

Dette trenger du

  • Kvister fra naturen
  • Fjær
  • Små plastegg
  • Pappegg
  • Vase
  • Lim
  • Maling
  • Malekoster

Jeg kjøpte det meste jeg trengte på Nille etter å ha vært innom mange andre butikker. De hadde så mye billig pynt der! Pappeggene kostet 5 kr og fjærene var mye billigere der enn andre steder. De hadde i tillegg metalltråder på seg, slik at det ble lett å feste dem til pinnen. 

dav

dav

Slik gjør du

Påskekvist

  1. Teip sammen kvister, slik at de får ønsket vinkel og ikke faller fra hverandre
  2. Surr eller lim fjær rundt omkring på kvistene
  3. Heng påskeegg på utstikkende greiner
  4. Lag gjerne et lite rede med sagmugg og et påskeegg nederst i vasen

dav

dav

dav

Påskefat

  1. Finn et fat og en lysestake (eller annen pynt)
  2. Dander fjær og påskeegg rundt på fatet. Pass på å spare et par fjær til pynting av påskeeggene

dav

dav

Påskeegg

  1. Mal pappeggene i en valgfri farge
  2. Lim fjær på enden

dav

dav

 

Alt var kjempeenkelt å lage! Det var bare gøy og en kosejobb. Anbefales! 

dav

Skal du pynte til påske? 

17 thoughts on “DIY – Påskepynt

  1. Anonym: Takk, elsker fargene selv 😀 Er svært lite kreativ selv, har gått og drømt leenge på hvordan jeg vil lage påskepynten i år, hehe!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top