12 ting å gjøre på høsten

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har gledet meg til høsten, for det er måneden for innekos. Det kunne ikke vært en bedre sommerferie å lade opp med, for det var så varmt så lenge at man begynte å kjenne på ønsket etter kaldere, friskere dager. 

Dette er en liste over generelle ting å gjøre når det er høst, for deg som kanskje trenger litt inspirasjon til ting å finne på. Høsten kan jo noen ganger bli kjedelig for enkelte, fordi vi er mer innendørs og det er kanskje ikke like mye å finne på som om sommeren. Hvis det gjelder deg, så er denne lista noe å lese gjennom!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1. Se på film

Høsten er en gylden anledning til å se alle filmene du har fått anbefalt av venner opp gjennom våren og sommeren, og se alle de filmene du elsker om igjen. Du skal ikke ha dårlig samvittighet om du koser deg ordentlig med en haug av filmer og serier på høsten; det er det denne årstiden er til for. Kos deg inne i regn og mørke.

2. Pakk deg inn i tepper

Nesten uansett hva du skal gjøre om høsten, så passer det godt sammen med et tykt teppe, en kopp te og tente stearinlys. Hvis ikke det får deg i god-stemning, så kan jeg nok ikke hjelpe deg, for det er min beste oppskrift! 

3. Lær å strikke

Høsten er en perfekt tid å få seg en enkel hobby, som for eksempel å lære seg å strikke! Eller det kan være andre ting som hekling, maling, tegning, eller andre ting å gjøre en høstkveld (med teppe, tente stearinlys og en kopp te, hehe).

4. Bruk store skjerf

Jeg gleder meg til å ta fram de store, myke, gode, varme skjerfene mine! Det er godt å pakke seg inn i lag på lag med skjerf når man skal ut døra, og alltid ha et miniteppe med seg hvor enn man går. 

5. Bak. Masse.

Sommeren er over, så legg SK på hylla og sett i gang med bakingen! Hvis du vil da. Jeg syns det kan være så koselig å bake, og det er så mye godt man kan produsere på sitt eget kjøkken. Inviter noen på kakebesøk eller overrask kollegaene dine med cupcakes, og kos deg med det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6. Feir Halloween

Enten du har barn eller ikke, gjør Halloween til en happening! Pynt huset, både innendørs og utendørs, og dra på fest, eller gå knask eller knep med barnet ditt. Ikke vær en sånn “Vi markerer ikke slike amerikanske greier her”. Halloween har kommet for å bli, og det er på tide å godta det, og gjøre det aller beste ut av det! Selv gleder jeg meg skikkelig til denne dagen.

7. Gå en siste tørr fjelltur

Nå er det ikke lenge til bakken er dekket av snø og vann, og det blir vanskelig å komme seg ut på tur. Gå nå mens det fortsatt ikke er så ille! Kom deg ut i skog og mark, og kjenn på den deilige naturen før vinteren kommer og stenger deg inne fram til våren igjen.

8. Gå på kino

Det er mange bra filmer på kino denne høsten, så hvorfor ikke ta en tur? Du kan dra alene, med kjæreste eller med en vennegjeng! Kino er alltids morsomt uansett. 

9. Les magasiner

Bli inspirert, underholdt og lær nye ting med høstens magasiner. Jeg tror faktisk det er mulig å leie magasiner på biblioteket? Dra fram de gamle fra høsten i fjor, og se etter inspirasjon. De ordentlig gode tipsene fungerer gjerne år etter år!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10. Inviter til spillkveld

Gjør noe gøy og koselig med vennene dine, som for eksempel spillekveld. Be alle ta meg seg et spill hver, så blir dere enige der og da hva dere føler mest for. Det er perfekt å kombinere det å være sosial med konkurranser.

11. Les en god bok

Igjen, se tips nummer 2, og kombiner med en ordentlig god bok. Kanskje det passer perfekt med en god krimbok nå på høsten? Eller noe lærerikt og kult? Det er så mange bøker, og så mye ulest! Det å lære seg å like bøker er veldig lurt, for du kommer aldri til å gå tom for underholdning.

12. Begynn på julegavene

Høsten er årstiden det er lurt å starte å planlegge julegaver! Om man skal spare alt til desember kan det bli stress, og gavene blir på en måte bare noe du rasker sammen på måfå, istedenfor gjennomtenkte, personlige gaver. 

Håper dette var til tips for noen, og ha en kjempefin torsdag videre!

8 thoughts on “12 ting å gjøre på høsten

  1. Supre tips! 🙂 Jeg har alt startet å planlegge noen av gavene for neste år jeg! 🙂 men mye av gavene bestiller jeg fra søstra mi, siden hun strikker, så da er det greit å være i god tid! 😀

  2. Ingrid; voksen tilslutt: Åå, det er jo veldig deilig! Typisk at du ikke kan overføre fridager til neste år, men det er vel sikkert for at man skal ha krav på så mye fri i året fra staten 😀 Du fortjener ferie, kos deg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top