Jul

Julen har inntatt hjemmet

Julepynt og julekatt

Nå er det bare én søndag igjen til jul, kun ett lys igjen å tenne i adventsstaken.

Selv om det er en halv advent igjen til jul, så måtte julepynten fram i dag. Vi drar nemlig hjem til mamma og pappa på Skedsmo allerede 18. desember, neste lørdag. Så for at vi skal få litt tid i julehjemmet vårt, pyntet jeg allerede i natt.

Velkommen til alle de klare, røde fargene!

JulepyntJulepynt

I helga har vi hatt julegrøt med et par venner, med juledrinker og rødvinsgløgg. Jeg fikk selvsagt ikke mandelen i år heller 🙁 Men det var veldig koselig med et veldig etterlengtet besøk av gode venner!

I dag har jeg og Øystein sett enda en av Harry Potter-filmene, “Harry Potter og Føniksordenen”, så nå har vi bare tre filmer igjen å se før ferien begynner. Hvis det er én ting jeg skulle endret på i Harry Potter-historien, så er det (OPS SPOLIER ALERT) døden til Sirius. Det er den kjipeste og mest unødvendige døden av alle. Kan ikke én ting gå bra for hovedpersonen?

Julepynt  JulepyntJulepyntJulepyntJulepyntJulehefterJulepyntJulegaver

I kveld skal jeg gjøre et nytt forsøk på å lage fudge, fordi forrige forsøk ble noe katastrofalt. Nå har jeg et glass med karamellsaus i kjøleskapet, som definitivt ikke ligner på fudge. Men øvelse gjør mester! Problemet mitt er at jeg kjøpte et steketermometer, og ikke et karamelltermometer, siden jeg tenkte at det var mest nyttig til alt mulig bruk. Problemet er at steketermometeret bare går opp til 95 grader, mens fudge må nå en temperatur på 116.. Jaja. Vi prøver igjen likevel!

JulepyntJulepyntJulepyntJulepyntJulepyntJulepynt

God advent!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top