Bakehelg

bake

I helga hadde vi ikke planlagt noe annet enn å se film og å bake, og det ble en skikkelig bakelørdag! Øystein fikk velge hvilket slag vi skulle lage sammen, og på kvelden bakte jeg alene mens jeg så på julefilm og drakk rødvin.

Øystein bestemte at vi skulle lage cookies, siden det er de “julekakene” han liker best, så det ble en stor boks med det! Jeg tror allerede halvparten er spist opp, haha. Vi fulgte denne oppskriften, og de ble veldig gode. Det var veldig gøy å teste ut ulike størrelser. Vi trodde de første kulene med deig kom til å bli relativt små, men de fløt ut og ble kjempestore!

Senere på kvelden lagde jeg sjakkaker, som jeg gjør hvert år, og oppskriften på dem finner du her. Jeg valgte å gjøre litt endringer på halve deigen ved å ta den mørke og den lyse deigen, og kna de bitte litt sammen før jeg kjevlet den ut. Deretter stakk jeg ut små, runde knapper som fikk marmormønster. Det gikk fortere og smaker like godt som de vanlige sjakkakene!

bakebakebakebakebakebakebakebakebakebakebakebakebake

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top