I’m driving home for christmas

Vintervei

I kveld skal jeg kjøre hjem til jul!

Endelig er det ferie det er på tide å dra hjem til mamma og pappa. Jeg lurer på hvor lenge jeg kommer til å fortsette med å tilbringe hele ferien på Skedsmo, men foreløpig syns jeg det er veldig behagelig. Øystein drar til Bergen, så det er ikke noe poeng for meg å dra hjem i romjula heller.

Desember har gått så fort, og det har vært mange fine minner og opplevelser. Bare denne uka har jeg hatt besøk av venninner, kakaobesøk av naboene, vi har hatt datekveld og vi har hatt grøtdag. Og i dag skal jeg altså hjem til jul. Jeg drar senere i kveld, når trafikken kanskje har roet seg noe ned, siden jeg må gjennom Oslo.

De siste dagene har vært så utrolig fine. Vi kjørte på med ekstra digg middag på onsdag som vi lagde sammen. Den besto av biff, pastinakkpuré, kremet sopp, ovnsstekt rødbete og rødvinssaus laget fra bunnen. Jeg må bare innrømme at det ble SYKT godt. Sånn ordentlig skikkelig sinnsykt godt. Jeg blir sulten nå bare av å tenke på det.

Biffmiddag

I morgen skal jeg treffe Christoffer og Silje, noen av mine eldste og beste venner, i spikersuppa i Oslo. Vi skal sove på hotell i byen, så vi slipper dyre taxiregninger og upraktiske busstider. Planen er å gå i spikersuppa, dra på julemarkeder, handle inn de siste julegavene og så dra og spise på en kul thai-restaurant. Deretter drar vi tilbake til hotellet, fikser oss, vorser litt og så skal vi ut i Oslo! Jeg gleder meg skikkelig til en kveld ute i hovedstaden der jeg ikke trenger å bekymre meg for hvordan jeg skal komme meg hjem. Jeg gleder meg også veeldig til hotellfrokosten dagen etter, hehe.

Nå skal jeg spise middag og gjøre meg klar for avreise. Jeg tar med meg Luna, så jeg må belage meg på en ganske bråkete tur hjem med mye klaging…

Bagasje til juleferieBagasje til juleferieBagasje til juleferieBagasje til juleferieVintervei

 

Ha en kjempefin førjulshelg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top