De Ølympiske leker 2019

Grilldressfest, sommerfest

På lørdag ble dette årets Ølympiske leker holdt av stabelen. Det er egentlig første året det arrangereres hjemme hos meg, men jeg har planer om at det skal bli en fast tradisjon hvert år.

Det var grilldressparty kombinert med sommerfest med inspo fra 80-tallet, slik at alle skulle ha mulighet til å finne noen kule klær å ha på seg. Det var kjempegøy at alle mer eller mindre var med på å kle seg ut og leve seg inn i temaet. Festen ble ekstremt vellykket!

Årets Ølympiske leker besto av grenene

  • Beerpong

  • Bochaball

  • Flipcup

  • Potte bobleplast

Grilldressfest, sommerfestGrilldressfest, sommerfest

Premien var en valgfri shot til hele vinnerlaget og de fikk kåre sin Real MVP (Most Valuable Player) som skulle få beholde det nydelige rosa shotteglasset med anheng jeg hadde kjøpt inn som premie fra Nille.

Det var en hard konkurranse, og jeg må innrømme at jeg fant opp litt regler underveis, men alltid FØR selve grenen skulle starte, slik at det ikke ble noe urettferdighet. Faktisk var det denne improviseringen som kostet laget mitt serieren på slutten. Det startet nemlig med at to og to lag spilte mot hverandre på beerpong og bocha, for å spare litt tid. Da ble det delt ut ét poeng til hvert av lagene som vant. Dermed ble det delt ut til ett poeng til to lag på boccaen og ett poeng til to lag på beerpongen.

På den måten hadde alle lag maks to poeng etter de to første rundene. Det var etter dette det begynte å bli ordentlig spennende. I flipcupen hadde vi turnering, og det ble delt ut ett poeng til laget på tredjeplass, to poeng til laget på andreplass og tre poeng til laget på førsteplass. Mitt lag vant, og vi var plutselig i teten med fire poeng (ett fra bocca og tre fra flipcup).

I siste konkurranse fant jeg ut at det jeg ville gjøre det litt spennende for det laget som lå på sisteplass (som hadde ett poeng), og sa derfor at vinneren av bobleplastsprekkingen skulle få tre poeng. Derfor endte det hele med at laget som i utgangspunktet lå på tredjeplass med to poeng vant hele greia, haha.

Grilldressfest, sommerfestGrilldressfest, sommerfestGrilldressfest, sommerfestGrilldressfest, sommerfestGrilldressfest, sommerfestGrilldressfest, sommerfestGrilldressfest, sommerfestGrilldressfest, sommerfest  Grilldressfest, sommerfest

Etter lekene var ferdig trakk vi alle inn i leiligheten og fortsatte kvelden der med diverse andre drikkeleker, allsang og dans, og så dro vi ut på byen i de fine klærne våres etterpå. Det var noen rare blikk, men de fleste som kommenterte antrekkene skjønte at vi kom fra en temafest!

Grilldressfest, sommerfest

Nå gleder jeg meg veldig til å komme hjem etter en laang dag i Oslo, som for det meste har bestått av noe så produktivt som å reise… Ha en fin tirsdag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top