Capracon 2022

Nå har jeg endelig begynt å lande litt etter jeg gjorde noe av det skumleste jeg har gjort i min karriere.

For et par uker siden var jeg så heldig at jeg var invitert på Carpa Consulting sin interne konferanse for å holde et foredrag på 15 minutter og deretter delta i en paneldebatt om kjønnsbalansen i IT-bransjen.

Jeg gikk rundt og småsvettet hele dagen og var så nervøs. Heldigvis var det mange fine folk der som tok meg godt imot, så jeg slapp å stå alene i et hjørne hele dagen.

Foredraget og debatten skulle være rett etter lunsj, så jeg valgte å sitte alene på hotellrommet med lunsjen for å mentalt forberede meg, og for å gjennomgå manuset mitt en ekstra gang. Jeg var også bitte litt redd for å kaste opp maten jeg prøvde å stappe i meg, siden jeg var kvalm.

Heldigvis gikk alt over all forventning! Det var et sykt proft oppsett, som gjorde at jeg lett kunne lese mitt eget manus fra en liten skjerm på gulvet hver gang jeg fikk jernteppe, og arrangørene var utrolig dyktige på å få meg til å føle meg velkommen og at det jeg hadde å si var nyttig og viktig. De 15 minuttene gikk superfort, og debatten etterpå var både meningsfull, fin og innholdsrik.

Sitter på rommet og mentalt forbereder meg på å dø

Meg før foredrag:

Nervøs før foredrag

Meg etter foredrag:

Fornøyd etter foredrag

Jeg er veldig fornøyd med å ha hatt et ordentlig foredrag for første gang, og i en så proff setting! Jeg er heldig som har fått mulighet til å formidle noe så viktig som informasjon om kvinner i tech, og at jeg får delt det jeg jobber så mye for med 180 stykker.

De påfølgende foredragene, middagen og festen var så gøy å få være med på, og jeg håper jeg får anledning til å gjøre noe lignende igjen en gang. Tusen takk, Capra ❤️

PS: Disse selfiene og speilbildene er de eneste jeg har av meg selv gjennom hele dagen. Neste gang må jeg spørre noen om å ta et bilde av meg.

PS nr. 2: Når du er usikker på hvilken farge du skal ha på blazeren: Bruk rosa.

One thought on “Capracon 2022

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top