Uka som gikk – Uke 15

Akkurat nå

Akkurat nå har jeg kommet hjem fra en super hyttetur med gode venner. Det har vært en fin, morsom og koselig helg, og nå er jeg sliten og skal tilbringe resten av dagen under dette teppet i sofaen. 

 

Ukas høydepunkt

Denne uka har vi vært på hyttetur i mitt ferieparadis, Portør! Det var helt herlig å komme seg vekk til et så fint sted. Luften var frisk, været var bra, vi var en bra gjeng og alt var supert. Vi har laget masse mat, spilt spill og gått turer. Deilig!

sdr

Ukas nedtur

Jeg har egentlig aldri noen ukas nedtur, men jeg fant nettopp ut noe jeg syntes var en klar definisjon på en “nedtur”, og det var at den nye “Story”-funksjonen til blogg.no ikke fungerte som den skulle. Jeg laget et langt innlegg med oppskrift tidligere denne uka, som skulle publiseres automatisk i går, men så fungerte det ikke! Sykt flaut, haha! Innlegget er sletta, og jeg skal gjøre det godt igjen med oppskriften i vanlig innlegg-format. 

 

Ukas stolteste øyeblikk

Vi klarte faktisk noe mange tvilte på at vi skulle klare, nemlig å lage Beef Wellington fra bunnen av! Ja, faktisk butterdeigen og! Det ble såå godt. Etter min mening ble det faktisk helt perfekt. Det var kanskje ganske vanskelig å feile når vi hadde kjøpt ordentlig god indrefilet, men det var mange som var skeptiske til oss! Det var gøy å kokkelere på et ordentlig kjøkken med mye benkeplate og mange kasseroller, noe vi ikke har hjemme. 

dav

Ukas mest leste innlegg

Det innlegget som ble mest lest denne uka var innlegget med treningsplanen for denne uka. Kanskje det blir flere slike innlegg? Du kan lese det her

Ukas jobbøyeblikk

På fredag hadde vi den månedlige “Show ‘n tell”, som vi arrangerer for å samle alle i bedriften til “foredrag”. Alle må rullere på å holde halvtimelange foredrag, og det er to stykker per gang. Det er for å lære hverandre ting som vi ellers ville sittet inne på og ikke tenkt på at var lurt å dele med andre. 

I den anledning hadde prosjektlederen på jobben bakt sinnsykt gode brownies! I tillegg hadde hun kjøpt is til alle sammen. Slike gleder, altså!

dav

Ukas måltid

Middagen vi lagde på lørdag. MMmmmm! Vi hadde kremet aspargiessuppe til forrett, beef wellington med rødvinssaus, mandelpotetstappe og sjalottløk til hovedrett, og daimiskake til dessert. Det var himmelsk! Det kommer senere et mer utdypende innlegg om akkurat dette. 

dav

 

God søndag videre!

 

 

 

13 thoughts on “Uka som gikk – Uke 15

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top